بررسی روایی و اعتبار و هنجاریابی آزمون اوتیسم بر روی دانش آموزان
پژوهش بررسی روایی و اعتبار و هنجاریابی آزمون اوتیسم بر روی دانش آموزان دبیرستانهای شهر تهران
دانلود پژوهش بررسی روایی و اعتبار و هنجاریابی آزمون اوتیسم بر روی دانش آموزان دبیرستانهای شهر تهران |
![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 39 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 62 |
در این پژوهش هدف تهیه ابزاری استاندارد برای شناسایی این اختلال در افراد بزرگسال
استتا کنون آزمون های تهیه شده که بیشتر به صورت چک لیست می باشند
به اجرا در آمده است.لذا از میان جامعه آماری نمونه ای با حجم 600 نفر به روش نمونه برداری تصادفی
از روش تحلیل مولفه های اصلی (PC) با استفاده از چرخش واریماکس استفاده شد.نتایج نشان داد
توانایی بازی نما ، فراست و هوشیاری ، فراست اجتماعی ، درک دیگران ، رود رویی اجتماعی
و علاقه به تنهایی و تفکر ، جمعاً 944/42 درصد از کل واریانس را تبیین می کند
رفتار تشریفاتی و اصرار بر یکنواختی
نابهنجاری ها در پاسخ به محیط فیزیکی
چهار- فقدان تقابل اجتماعی یا هیجانی.
الف/ چک لیست اوتیسم طفولیت.[1]
آزمون [2]CHAT (چک لیست اوتیسم طفولیت)
آزمون اوتیسم سیمون بارون- کوهن
مشخصه های نمره های آزمون اوتیسم درگروه نمونه
مقایسه نمرات دختران و پسران در گروه نمونه
[1]-Chrcklist of autism in toddlers
- 16/04/01