سیستم دانلود فایل های دیجیتال

سرو، سایت هر آنچه به دنبالش هستید.

سیستم دانلود فایل های دیجیتال

سرو، سایت هر آنچه به دنبالش هستید.

سیستم دانلود فایل های دیجیتال

این وبلاگ به منظور دسترسی آسان کاربران دانشگاهی و عمومی در جهت یافتن انواع متنوع از فایل های دیجیتال طراحی شده است. این مهم با سایت های و فروشگا های معتبر فروش و دانلود فایل های دیجیتال همکاری دارد. از جمله این سایت ها می توان به :
forush.cero.ir
forush.etl24.com

بایگانی
آخرین نظرات

تجربیات مدون دبیر ریاضی آموزش ریاضی دبیرستان

دانلود تجربیات مدون دبیر ریاضی آموزش ریاضی دبیرستان

دانلود تجربیات مدون دبیر ریاضی آموزش ریاضی دبیرستان

دانلود تجربیات مدون دبیر ریاضی آموزش ریاضی دبیرستان
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دسته بندی تجربیات فرهنگیان
فرمت فایل word
حجم فایل 49 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33

فهرست مطالب

مقدمه.................................................................................................................................2

مشکلات روش های آموزش ریاضی و راهکارهایی برای بهبود آنها ..............................9

در ارتباط با اطلاع‌رسانی سیستم it و بهره‌وری بهینه از رایانه: ....................................14

 رفع آسیبها و چالشهای روند رشد فکر ریاضی می‌توان به دو نکته اساسی  

فرضاً برای آموزش هندسه ابتدا توجه به شکلها: .................................................................15

تمرینها...........................................................................................................................................17

   هنر آموزش ریاضیات........................................................................................................17

ساخت‌گرایی در آموزش ریاضیات........................................................................................18

آیا با گسترش روزافزون علم باید زمان تحصیلات مدرسه‌ای را بیشتر کرد و یا از برخی موضوعات علمی‌ و یا آموزش مبانی علوم در مدارس چشم پوشید؟ .................................19

ساخت‌گرایی چیست؟...........................................................................................................19

مفهوم ساخت‌گرایی در آموزش............................................................................................21

تاریخچه................................................................................................................................23

انواع ساخت‌گرایی...............................................................................................................24

ساخت گرایی اجتماعی........................................................................................................26

ساخت‌گرایی فرهنگی..........................................................................................................28

ساخت گرایی منتقدانه........................................................................................................28

نتیجه گیری...........................................................................................................................30

منابع.....................................................................................................................................................................32

 

مقدمه

«نخستین وظیفه ریاضیات ساختن و تحویل دادن چیزی به جامعه است که امروز کمتر کسی خواستار آن است، یعنی «انسان»، انسانی که بیندیشد، انسانی که درست را از نادرست تشخیص دهد، انسانی که شناخت و انتشار حقیقت را بر بسی چیزها از جمله یک تلویزیون برتری دهد، انسانی آزاد، نه آدم‌واره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای آهنی.» «روژه گودسانی»

بسیاری از ما در مقطعی از دوران دانش‌آموزی‌مان، بارها از خود و از معلمانمان پرسیده‌ایم: «چرا باید ریاضی بخوانیم؟ ریاضیات به چه کار می‌آید؟ ریاضی به چه درد ما می‌خورد؟» و سؤالاتی از این دست.اما آیا همین بسیاری از ما، بارها و بارها با خود اندیشیده‌ است ریاضیات و دیگر علوم را چگونه در مسیر اهداف خودم به کار بگیرم؟ آیا آنچه ما گمان می‌کنیم به رشته تخصص ما مربوط نمی‌شود و از آن استفادة روشنی نمی‌کنیم واقعاً با ما بی‌ارتباط و برای ما بلااستفاده است؟

شاید صدها بار وقتی موجودی ما را می‌آزارد و یا از دیدنش چندشمان می‌شود، ناخود‌آگاه و بی اندیشه می‌گوییم:«من نمی‌دانم خدا برایچه این موجود را آفریده است؟ این موجود به چه درد ما می‌خورد؟» گفته‌ایم و ساده از کنارش گذشته‌ایم و هیچ نپرسیده‌ایم از خود و از دیگران که بیشتر از ما می‌اندیشند نپرسیده‌ایم که اگر تنها این موجود از چرخة زندگی خارج شود چه بر سر زندگی ما خواهد آمد؟

« و نخواهیم مگس از سر انگشت طبیعت بپرد.

و نخواهیم پلنگ از در خلقت برود بیرون.

و بدانیم اگر کرم نبود، زندگی چیزی کم داشت... »

 شاید اگر می‌دانستیم، اگر گاهی می‌پرسیدیم هرگز با بی‌لطفی کنارشان نمی‌زدیم و چیزی‌ را بیهوده نمی‌خواندیم.

دانلود تجربیات مدون دبیر ریاضی آموزش ریاضی دبیرستان







تجربیات مدون تدریس علوم اجتماعی

دانلود تجربیات مدون تدریس علوم اجتماعی

دانلود تجربیات مدون تدریس علوم اجتماعی

دانلود تجربیات مدون تدریس علوم اجتماعی
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دسته بندی تجربیات فرهنگیان
فرمت فایل word
حجم فایل 146 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33

فهرست

مقدمه                                                                                          2

روش تدریس علوم اجتماعی                                                                3

مشکلات تدریس تاریخ                                                                      4

راهکار هایی برای تدریس بهتر علوم اجتماعی                                          5

 روش سخنرانی                                                                             6

روش گردش علمی                                                                          7

روش بحث گروهی                                                                          8

روش استفاده از تجربیات دانش آموزان                                                   8

کاربرد وسائل لازم در تدریس علوم اجتماعی                                           11

نمونه تدریس مبتنی بر بارش فکری                                                     19

نمونه تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)                         21

نمونه تدریس مبتنی بر تفکر استقرایی                                                   23

نمونه تدریس مبتنی بر بدیعه پردازی                                                    28

نمونه تدریس مبتنی بر ایفای نقش                                                        30

نتیجه گیری                                                                                 32

مقدمه

بطور کلی می توان گفت که مدارس دو وظیفه عمده بر عهده دارند: یکی انتقال معلومات و دانش ها و بارور کردن استعداد های ذهنی دانش آموزان و دیگری کمک به جامعه پذیری آنها. که جریان تدریجی تربیت اجتماعی، یادگیری راه و رسم جامعه، فرا گرفتن ارزش ها و هنجارها، ایفای نقش های گوناگون و چگونگی تیعیت از نهاد های اجتماعی را جامعه پذیری گویند.

هدف از تدریس علوم اجتماعی کمک به دانش آموزان برای فراگیری مفاهیم اجتماعی و آشنا شدن با نهاد های مختلف جامعه متناسب با رشد فکری آنها در چارچوب بینش اجتماعی سیتسی پذیرفته شده در آن جامعه است تا بتوانند با پذیرش ارزش ها و هنجارهای اجتماعی و جوابگوی نیاز های فردی و اجتماعی خود در جامعه باشند.

دانلود تجربیات مدون تدریس علوم اجتماعی












تجربیات مدون،فلسفه و منطق موانع و مشکلات و راهکارها

دانلود تجربیات مدون،فلسفه و منطق موانع و مشکلات و راهکارها

دانلود تجربیات مدون،فلسفه و منطق موانع و مشکلات و راهکارها

دانلود تجربیات مدون،فلسفه و منطق موانع و مشکلات و راهکارها
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دسته بندی تجربیات فرهنگیان
فرمت فایل word
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

فهرست مطالب

مقدمه                                                                                        2

چکیده                                                                                        3

بیان مسئله                                                                                   4

راهکارهایی برای پرورش توانایی اندیشیدن :                                           4

جایگاه مطالعه در فلسفه                                                                    5

متد یا روش تدریس                                                                         6

روش ها و فنون تدریس :                                                                  7

انواع روش های تدریس                                                                    8

فرآیند یاددهی _ یادگیری در فلسفه ومنطق                                              19

مشکلات و موانع  تدریس فلسفه و منطق                                                20

پیشنهادات و راهکارها                                                                     21

نتیجه گیری                                                                                  29

منابع                                                                                         31

 

 

مقدمه

آموزش مسئله ای بنیادی در فلسفه بوده است که از آغاز تا امروز نظر بسیاری از فلاسفه را به خود جلب کرده است  همچنین یکی از مهمترین ارکان هر جامعه ای بخش آموزش است که باید بیشترین حساسیت و دقت را در آن داشت،به واقع زیربنای کشور و آینده ی آن بدست  نوجوانانی است که امروز آموزش می بینند و فردا سکان جامعه را دست خواهند گرفت.

تمام کودکان باید برای رفع نیازهای جامعه با، سواد خود آماده باشند و این آمادگی باید به صورتی مفید و در سنین پایین فراهم آید. ضمنا باید بر تجربه کردن و دسترسی داشتن به امکانات و کمک های لازم تاکید شود تا آنها بتوانند در این زمینه، افرادی مفید باشند.

با قدری واقعنگری و توجه به امکانات عمومی موجود در دوره دبیرستان های ایران روش ها و راهکارهایی را می توان پیشنهاد کرد که تغییری اساسی در زمینه تدریس را منجر شود، متاسفانه روشهای غلط غربی دیکته شده در نظام آموزشی غیر بومی موجود به دانش آموزان لطمه زده است و باید با توجه به فرهنگ ایرانی و امکاناتی که در دسترس است برنامه ریزی کرد.

تحقیقاتی که در سطوح مختلف روش های تدریس انجام شده و می شود کم نیست، ولی هیچ کس به آنها توجه ندارد. حتی خود محققان و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری از نتایج به دست آمده کار تحقیقی خود در پایان نامه هایشان بهره ای نمی برند و هنگام تدریس به آنها توجهی ندارند؛و بیشتر از شیوه معلمان یا استادان خود پیروی می کنند و در نتیجه در روند تدریس کار به جایی نمی رسد و همان روشهای سنتی باقی می ماند.

دانلود تجربیات مدون،فلسفه و منطق موانع و مشکلات و راهکارها


  • Mehrdad

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی