جعبه دنده اتوماتیک با کنترل الکترونیکی (BMW) --- مقاله هیدرولیک ---- مقاله یاتاقان
جعبه دنده اتوماتیک با کنترل الکترونیکی (BMW)
دانلود پروژه جعبه دنده اتوماتیک با کنترل الکترونیکی (BMW) |
![]() |
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 9755 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 120 |
مقایسه جعبه دنده های اتوماتیک و معمولی:
در زیر به طور اجمالی و موردی به مقایسه جعبه دنده های اتوماتیک و معمولی می پردازیم:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
- فصل اول: مبانی اساسی جعبه دنده های اتوماتیک
مقایسه جعبه دنده های اتوماتیک و معمولی..................................................2
جعبه دنده های هیدرولیکی و جعبه دنده های الکتروهیدرولیکی.........................................3
هیدرولیک جعبه دنده های اتوماتیک................................................................................4
کاربرد روغن جعبه دنده اتوماتیک....................................................................................5
تورک کنورتور ..............................................................................................................6
کلاچ تورک کنورتور ....................................................................................................9
پمپ روغن جعبه دنده اتوماتیک .......................................................12
پمپ نوع هلالی ...........................................................................................................12
پمپ نوع پره ای ..........................................................................................................13
اجزای کنترل هیدرولیکی ..................................................................................... ..........15
صفحه سوپاپ الکترو- هیدرولیکی ................................................................................16
سوپاپهای تعویض .........................................................................................................16
تنظیم فشار .......................................................................................................................18
عناصر کارانداز ...............................................................................................................20
باندها و کلاچهای چند صفحه ای ................................................................................20
باندهای ترمزی .............................................................................................................22
کلاچهای یکطرفه .........................................................................................................23
مجموعه دنده سیاره ای ...................................................................................... .............24
انواع مجموعه های سیاره ای ...........................................................................................25
مجموعه سیمپسون ........................................................................................... ...........26
مجموعه راوینیو ...........................................................................................................27
مجموعه ویلسون ..........................................................................................................28
مجموعه لپتییر ..............................................................................................................29
عملکرد مجموعه دنده سیاره ای .................................................................... .................30
کنترل تعویض .................................................................................................................37
فهرست مطالب
عنوان صفحه
- فصل دوم : مبانی کنترل الکترونیکی جعبه دنده های اتوماتیک
هدف سیستم .........................................................................................................................40
انواع سیستم های کنترلی جعبه دنده اتوماتیک ........................................................................42
شناسایی جعبه دنده اتوماتیک .................................................................................................44
اجزای سیستم .......................................................................................................................47
مدول کنترل جعبه دنده اتوماتیک .....................................................................................48
سنسورهای سرعت ...........................................................................................................49
سنسور دمای روغن ..........................................................................................................50
سوئیچ پایی / مدار .............................................................................................................51
سوئیچ ترمز ......................................................................................................... .............52
سوئیچ سلکتور وضعیت جعبه دنده اتوماتیک .....................................................................53
سوئیچ برنامه جعبه دنده اتوماتیک ......................................................................................55
اجزای استپترونیک ............................................................................................. .............56
سوپاپهای مگنتی ...............................................................................................................57
سولنوئیدهای تنظیم فشار ................................................................................................... 58
مدول مکاترونیک ..............................................................................................................59
نمایش دهنده جلوی داشبورد ................................................................................ ............60
عملکرد و خصوصیات جعبه دنده اتوماتیک ........................................................................... 62
کنترل فشار هیدرولیکی تطابقی ........................................................................... .................62
حمایت از تعویض به دنده پایین ........................................................................ ..................63
قفل تعویض معکوس .......................................................................................... ................63
سیکل گرم کردن موتور ......................................................................................................63
مداخله تعویض ASC/DSC ............................................................................................63
کاهش گشتاور .................................................................................................. ................64
برنامه اضطراری ..................... ............................................................................................64
حسگر بار کمپرسور A/C ..................................................................................................65
عنوان صفحه
قفل تعویض ................................................................................................. ........................66
کنترل سولنوئید تعویض ................................................................................. .......................66
تنظیم فشار ................................................................................................... .........................67
برنامه های تعویض ........................................................................................ ........................68
استپترونیک ................................................................................................. ........................70
خصو صیات تطابقی .................................................................................................................76
خصوصیات تأثیر گذار راننده .................................................................................................77
خصوصیات اثر گذار محیطی ..................................................................................................78
ارتباطات شبکه CAN ............................................................................................................80
- فصل سوم : مبانی عیب یابی جعبه دنده های اتوماتیک
تشخیص و شناسایی عیب .......................................................................................................... 86
ایجاد کردن برنامه عیب یابی ....................................................................... ...........................87
کدهای خطا ............................................................................................................................88
شناسایی صفحه ............................................................................................... .......................89
برنامه عیب یابی ............................................................................................... .......................90
مدولهای تست ................................................................................................. .......................91
راهنمایی های عیب یابی ................................................................................... .......................92
منابع اطلاعاتی ................................................................................................. ........................93
برنامه ریزی و کد گذاری TCM .......................................................................................... ....94
اطلاعات روغن جعبه دنده اتوماتیک ................................................................... ....................97
مراحل بررسی سطح روغن جعبه دنده98
کاربرد
روغن جعبه دنده
ابزار و وسایل جعبه دنده اتوماتیک
هیدرولیک
دانلود مقاله هیدرولیک |
![]() |
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 29 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
یاتاقان
دانلود مقاله یاتاقان |
![]() |
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 49 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 11 |
در موتور هر جایی که دو سطح داشته باشد از یاتاقان استفاده می شود این نوع یاتاقانها را یاتاقانهای
استوانه ای می گویند زیرا مانند یک استوانه دور یک شفت گردنده قرار می گیرد چون لنگهای میل لنگ
اجازه نمیدهند که یاتاقانها مانند یک بوش کامل مدور وارد محورهای ثابت و متحرک میل لنگ شوند لذا
این بوشها به صورت دو قطعه نیم دایره ای ساخته می شود
پوسته یاتاقان از فولاد یا برنز ساخته شده است این فولاد استحکام و مقاومت لازم را به یاتاقان می دهد
در روی این قسمت یک یا چند لایه مواد یاتاقانی به ضخامت چند هزارم اینچ قرار گرفته است علت
استفاده از مواد نرم در یاتاقان این است که در صورت تاثیر عوامل خارجی فقط مواد یاتاقانی از بین میرود
مواد یاتاقان ها الیاژفلزات سرب قلع مس انتیموان یا فلزات سرب قلع جیوه کالیم الومینیوم به نسبتهای
معین ترکیب می شوند یا بابیت که در موتورهای سبک بکار می رود از یک لایه پوسته فولادی و یک لایه
بابیت ساخته شده است در ساختمان بابی از دو فلز اصلی قلع و سرب استفاده شده است در بعضی
از یاتاقانها نسبت به نوع موتور دو یا سه لایه مواد یاتاقانی روی پوسته قرار دارد و در موتورهای سنگین
به چهار لایه در یاتاقان نیز می رسد
- 16/02/01