اثیر شیوههای مدیریت کلاس درس در میزان رضایتمندی و یادگیری دانشآموزان دختر دوره متوسطه
|
تاثیر شیوههای مدیریت کلاس درس در میزان رضایتمندی و یادگیری دانشآموزان دختر دوره متوسطه
دانلود پایان نامه وپروژه پایانی تاثیر شیوههای مدیریت کلاس درس در میزان رضایتمندی و یادگیری دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهرستان بابل در سال تحصیلی 891388 |
|
| دسته بندی | علوم اجتماعی |
| فرمت فایل | word |
| حجم فایل | 183 کیلو بایت |
| تعداد صفحات فایل | 138 |
نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که:
1. مدیریت کلاس درس به شیوه آمرانه در میزان رضایتمندی و یادگیری دانشآموزان تاثیر دارد.
2. مدیریت کلاس درس به ویژه مشارکتی در میزان رضایتمندی و یادگیری دانشآموزان تاثیر دارد.
چکیده......................................... 1
مقدمه......................................... 4
بیان مسئله.................................... 5
اهمیت و ضرورت مسأله........................... 6
اهداف تحقیق................................... 9
سوالات ویژه تحقیق.............................. 9
تعاریف متغیرهای تحقیق........................ 10
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه........................................ 14
بخش اول مروری بر ادبیات تحقیق................ 14
تاریخچه مختصر مدیریت کلاس..................... 14
نظریه ها وقوانین راجع به مدیریت کلاس وتدریس... 15
چهار قانون مدیریت کلاس درس.................... 17
موانع اداری اثر بخش کلاس...................... 19
ویژگی های دانش آموزان........................ 20
مولفههای کلاس درس............................. 21
1.ماهیت کلاس درس.............................. 21
2. معلمان در نقش مدیران کلاس درس............. 22
3. منابع اقتدار معلمان در کلاس درس............ 23
4. سبکهای مدیریت کلاس درس..................... 26
سبک های یادگیری.............................. 31
تعریف سبک یادگیری............................ 31
سبکهای یادگیری شناختی........................ 31
سبکهای یادگیری عاطفی ....................... 31
سبکهای یادگیری فیزیولوژیکی................... 31
مدیریت یا انضباط کلاس درس..................... 32
چه چیز می تواند مدیریت دانش آموز محوری را پایه ریزی کند؟34
مطالبی درباره توانمندسازی مدیریت کلاس دانش آموز محور 35
توانمند سازی................................. 36
پویش یادگیری................................. 37
آموزش اثر بخش معلم از نظر «گوردون»........... 39
زمینه آموزش اثر بخش معلم..................... 39
الگوی آموزش اثر بخش ......................... 39
رهنمودهایی برای مدیریت اثر بخش .............. 41
مدرسه باید مکانی مناسب باشد.................. 44
مهارتهای مدیریت کلاس درس اثر بخش است.......... 45
تدریس و یادگیری ............................. 46
چگونه معلمان مجرب می توانند در برخورد با چالشهای جدی حس وظیفه اخلاقی را
در خود حفظ کنند.............................. 48
انگیزش دررفتار مدرسه......................... 49
چالشهای انگیزش............................... 50
برانگیختن و رشد توانایی ها و استعدادهای بشری 51
الگوی انگیزه از پرترولالر..................... 52
راههای ایجاد انگیزش در افراد................ 53
تئوری انگیزش و تامین نیازها از ملک کللند.... 53
نیاز به قدرت ................................ 53
نیاز به وابستگی ............................. 54
نیاز به کسب موفقیت........................... 54
چگونه معلمان میتوانند انتظارات خود را مشاهده کرده و ارزیابی کنند54
الگوی یادگیری همیاری......................... 55
روابط و مناسبات شخصی میان معلم و دانشآموز.... 56
رابطه خوب معلم با دانشآموزان................. 57
راهبردهای آموزشی برای افزایش زمان یادگیری تحصیلی... 59
انتقال خوشایند و جالب مطالب درس و علامت دادن.. 61
ایجاد شرایط خاص در کلاس درس................... 62
خوشبینی تحصیلی در مدرسه مثبت گرا............. 65
بخش دوم: پیشینه پژوهش ...................... 67
الف- پیشینه پژوهش در ایران .................. 67
ب- پیشینه پژوهش در سایر کشورها ............. 71
جمعبندی...................................... 74
مقدمه ....................................... 76
روش تحقیق................................... 76
جامعه آماری ................................. 76
حجم نمونه آماری و شیوه نمونه گیری............ 76
روش گردآوری دادهها .......................... 77
ابزار گردآوری اطلاعات......................... 77
روایی و پایایی ابزارهای تحقیق................ 78
روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها.......... 78
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
مقدمه........................................ 82
آمار توصیفی مربوط به مشخصات توصیفی پاسخ دهندگان82
آمار استنباطی................................ 85
آزمون کای اسکوئر............................. 85
آزمون دو جملهای (بای نامیال)................. 86
فصل پنجم: خلاصه و نتیجهگیری و پیشنهادات
خلاصه پژوهش .................................. 90
یافتههای تحقیق............................... 90
بحث و تفسیر ................................. 91
نتیجهگیری ................................... 92
محدودیتهای پژوهش ........................... 93
الف- تحت کنترل محقق ......................... 93
ب- خارج از کنترل محقق ....................... 93
پیشنهادات .................................. 94
الف- پیشنهادهای متنبی بر یافته های تحقیق..... 94
ب- پیشنهاد مبتنی بر تجارب محقق در ارتباط با سوالات ویژه تحقیق95
ضمائم........................................ 97
منابع و ماخذ ............................... 121
جدول (3-1) توصیف جامعه آماری پژوهش........... 76
جدول(3-2) تناظرسوالات ویژه تحقیق با سوالات پرسشنامه 79
جدول (4-1) توزیع فراوانی نمونه آماری برحسب متغیر سن 82
جدول (4-2) توزیع فراوانی نمونه آماری برحسب پایه تحصیلی 83
جدول (4-3) توزیع فراوانی نمونه آماری برحسب رشته تحصیلی 84
جدول شماره (4- 4 ) نتایج آزمون کای اسکوئر مربوط به سئوالات ویژه تحقیق:.............. 85
جدول شماره (4- 5) نتایج آزمون آماری بای نامیال در ارتباط با سوال ویژه اول............ 87
جدول شماره (4-6) نتایج آزمون بای نامیال در ارتباط با سوال ویژه دوم............... 87
جدول شماره (4-7) نتایج آزمون بای نامیال در ارتباط با سوال ویژه سوم............... 88
نمودار (4-1) نمایش فراوانی نمونهآماری برحسب سن 83
نمودار (4-2) نمایش فراوانی نمونهآماری برحسب پایه تحصیلی ............ 84
نمودار (4-3) نمایش فراوانی نمونهآماری برحسب رشته تحصیلی ........85
- 16/02/13