سیستم دانلود فایل های دیجیتال

سرو، سایت هر آنچه به دنبالش هستید.

سیستم دانلود فایل های دیجیتال

سرو، سایت هر آنچه به دنبالش هستید.

سیستم دانلود فایل های دیجیتال

این وبلاگ به منظور دسترسی آسان کاربران دانشگاهی و عمومی در جهت یافتن انواع متنوع از فایل های دیجیتال طراحی شده است. این مهم با سایت های و فروشگا های معتبر فروش و دانلود فایل های دیجیتال همکاری دارد. از جمله این سایت ها می توان به :
forush.cero.ir
forush.etl24.com

بایگانی
آخرین نظرات

پایان نامه مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی

دانلود پایان نامه و پروژه پایانی پایان نامه مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی منطقه شوش در درس علوم تجربی درسال تحصیلی 911390

دانلود پایان نامه مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی  در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی

پایان نامه مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی  در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل word
حجم فایل 456 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 105

چکیده:

پژوهش حاضربه مقایسه‌ی تاثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی با روش سنتی(سخنرانی)بر ایجاد یادگیری و یادداری دانش‌آموزان در درس علوم در سال تحصیلی91-90 صورت گرفته است. در پژوهش حاضر روش یادگیری مشارکتی و روش سخنرانی متغیر مستقل و  ودانش‌آموزان پسر و دختر پایه چهارم متغیر وابسته است.در این پژوهش از روش نمونه گیری آزمایشی استفاده شد. جامعه آماری در این پژوهش  را کلیه دانش‌آموزان دختر پسر که شامل 392پسر و392 دخترپایه چهارم ونیز کلیه معلمان که شامل20 زن و20مرد پایه چهارم دوره ابتدایی شهرستان شوش در سال تحصیلی 90-91  می‌باشدتشکیل می‌دهند.نمونه آماری در این پژوهش20تا از دختران و20تا از پسران و 2نفراز معلمان زن و 2نفرازمعلمان مرد می‌باشد.که  توسط آزمون محقق ساخته ای با ضریب پایایی 7 به منظور سنجش یادگیری، افراد هر دو گروه آزمایش شدند . برای تجزیه وتحلیل داده‌ها از روش t مستقل استفاده شده است.  به طور کلی نتایج به دست آمده بیانگر آن است که بین روش تدریس فعال (یادگیری مشارکتی)و روش سنتی (سخنرانی)بر میزان یادداری دانش آموزان در درس علوم تفاوت معناداری وجود دارد.


فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                             صفحه

فصل اول: کلیات پژوهش ............................................................................................................. 1

مقدمه   ........................................................................................................................................... 2

بیان مساله .......................................................................................................................................5

اهمیت و ضرورت پژوهش................................................................................................................8

اهداف پژوهش................................................................................................................................9

فرضیه ها .......................................................................................................................................10

فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش ......................................................................................................11

تعریف تدریس................................................................................................................................ 12

]چهار ویژگی در تعریف تدریس.......................................................................................................12

کارکردهای درونی تدریس...............................................................................................................13

   نظریه های تدریس .......................................................................................................................15

 رویکردهای نو در تدریس- یادگیری................................................................................................ 16

تعریف روش تدریس....................................................................................................................... 19

عوامل موثر در تدریس......................................................................................................................19

ویژگی های اصلی روش های تدریس موثر.......................................................................................... 20

اصول تعیین و سازماندهی روشهای تدریس ........................................................................................22

نگرش های جدید آموزشی................................................................................................................ 24

پیشروان روشهای جدید .................................................................................................... 26

روشهای نو و روان شناسی..................................................................................................... 31

روش های تاریخی ............................................................................................................. 33

روشهای تدریس سنتی و متداول........................................................................................................  35

انواع روشهای سنتی متداول................................................................................................................ 36

روش حفظ وتکرار.............................................................................................................................36

روش سخنرانی................................................................................................................... 37

روش های نوین آموزش فعال............................................................................................................................42

ویژگیهای عمومی روشهای فعال تدریس............................................................................................. 43

روشهای نوین آموزش فعال................................................................................................ 45

روش پرسش و پاسخ .................................................................................................................. 45

محاسن و محدودیتهای روش پرسش و پاسخ........................................................................................47

روش آزمایشی (آزمایشگاهی)............................................................................................................47

محاسن و محدودیتهای روش آزمایشی................................................................................................. 48

الگوی حل مسأله.....................................................................................................................  49

روش یادگیری اکتشافی.......................................................................................................... 51

یادگیری مشارکتی یا همیاری............................................................................................................  53

روش یادگیری مشارکتی.................................................................................................................... 53

ویژگیهای کلاس مشارکتی................................................................................................................ 57

چالش های کلاس مشارکتی ............................................................................................................. 58

دلایل استفاده از یادگیری مشارکتی .................................................................................................... 60

 خواص یادگیری مشارکتی................................................................................................................ 61

ویژگیهای برجسته یادگیری مشارکتی...................................................................................................68

تاکیدهای جدید بر یادگیری مشارکتی................................................................................................. 68

پیشینه پژوهش...................................................................................................................................69

پژوهشهای‌داخلی...........................................................................................................................69

پژوهشهای‌خارجی...........................................................................................................................73

تعریف مفهومی........................................................................................................................... 76

تعریف عملیاتی  .............................................................................................................................77

یادگیری اصیل و پایدار و موثر .........................................................................................................79

عوامل موثر در یادگیری...................................................................................................................80

 اصول مبتنی بر قوانین یادگیری.........................................................................................................82

اصول ارایه شده در ایجاد و نگهداری یک محیط یادگیری مساعد..........................................................85

 

فصل سوم: جامعه آماری پژوهش ............................................................................................................86.

روش پژوهش...................................................................................................................................87

جامعه‌ی آماری...................................................................................................................................87

ابزار پژوهش.....................................................................................................................................87

نمونه آماری ....................................................................................................................... 87

روایی و پایایی ابزارهای اندازه‌گیری................................................................................................................. 87

روش آماری.....................................................................................................................................88

 

فصل چهارم :یافته های پژوهش................................................................................................................89

یافته های توصیفی.............................................................................................................................................90

یافته های استنباطی.................................................................................................................................94

فصل پنجم :بحث و نتیجه گیری................................................................................................................96

 نتیجه گیری......................................................................................................................................97

محدودیتها.............................................................................................................................99

پیشنهادها................................................................................................................................101

منابع .................................................................................................................................. 105

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                             صفحه

جدول شماره 2-1 : یادگیری مشارکتی ..................................................................................... 60

جدول شماره 2-2: مزایای یادگیری مشارکتی .............................................................................61

جدول شماره 2-3: نکته های کلیدی در یادگیری مشارکتی .........................................................62

جدول شماره 2-4: نکاتی برای تدریس گوش کردن...................................................................64

جدول شماره 4-1 : مربوط به داده‌های یادگیری مشارکتی............................................................90

جدول شماره4-2: مربوط به داده های یادگیری سنتی(سخنرانی)............................................................ 91

جدول شماره4-3: فراوانی ونمودار یادگیری سنتی دانش آموزان ..........................................................92     

جدول شماره4-4: فراوانی ونمودار یادگیری مشارکتی دانش آموزان .................................................. 93

جدول شماره 4-5: میانگین نمره های دو گروه یادگیری مشارکتی و گروه سنتی (سخنرانی).................94

جدول شماره 4- 6 :............................................................................................................................94

جدول شماره 4-7 :جدول مربوط به یادداری........................................................................................95

جدول شماره 4-8 :.............................................................................................................................95

 

فهرست نمودارها

      عنوان                                                                                                                    صفحه

نمودار4-1: مربوط به روش یادگیری سنتی...............................................................................................92

نمودار4-2: مربوط به روش یادگیری مشارکتی.........................................................................................93

دانلود پایان نامه مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی  در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی


forush.cero.ir

forush.etl24.com

ceroo.blog.ir





کپسول های آتش نشانی نجات دهنده هایی با ارزش

دانلود تحقیق و بررسی کپسول های آتش نشانی نجات دهنده هایی با ارزش

دانلود کپسول های آتش نشانی نجات دهنده هایی با ارزش

دانلود تحقیق و بررسی کپسول های آتش نشانی نجات دهنده هایی با ارزش
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دانلود تحقیق 
دانلود مدیریت
دسته بندی طب کار و ایمنی
فرمت فایل word
حجم فایل 287 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15

یکی از نیازهای اساسی هر خانه یا اداره ای ، کپسول آتش نشانی است ؛ اگر با این وسیله آشنایی داشته باشیم ، می توانیم با استفاده درست از آن حریق را مهار نماییم.

آتش چیست؟

آتش نتیجه یک واکنش شیمیایی است که معمولاً میان اکسیژن اتمسفر و یک نوع سوخت اتفاق می افتد؛ البته تنها احاطه یک ماده سوختنی به وسیله اکسیژن ، سبب آتش گرفتن آن نمی شود. بلکه برای این که واکنش احتراق اتفاق بیفتد باید ماده سوختنی به حدی گرم شود که به دمای احتراق خود برسد.

برای این که یک چوب آتش بگیرد اتفاقاتی رخ می دهد که به ترتیب به آنها اشاره می کنیم :

- ابتدا باید چوب تا دمای بسیار بالا گرم شود. اصطکاک ، نوری که به وسیله ای متمرکز شود و یا چیزی که قبلاً سوخته باشد می تواند علتی برای گرم شدن چوب باشد.

- وقتی چوب به دمای 260 درجه سانتی گراد رسید مواد سلولزی سازنده آن تجزیه می شوند.

- مواد تجزیه شده به صورت گازهای فراری که بیشتر ترکیبی از هیدروژن ، کربن و اکسیژن هستند ، آزاد می شوند تا آب ، دی اکسید کربن و .... به وجود آید.

- گازهایی که به هوا متصاعد شده اند ، تولید زبانه آتش می کنند . اتمهای کربن در این زبانه با افزایش حرارت تولید نور می کنند .

- حرارت زبانه آتش سبب می شود که ماده سوختنی در دمای اشتغالش باقی بماند و تا وقتی ماده سوختنی و اکسیژن باقی باشد به سوختنش ادامه دهد .

همانطور که دیدید در پروسه سوختن 3 عنصر ضروری لازم است: دمای بالا ، اکسیژن یا گازهای مشابه و ماده سوختنی . کپسول های آتش نشانی برای حذف حداقل یکی از این 3 مورد طراحی شده اند.

یکی از راههای کنترل آتش ، سردکردن ماده سوختی تا زیر نقطه اشتعالش است و آب یکی از بهترین راهها برای این کار است تا سیکل سوختن قطع شود. برای حذف اکسیژن باید به وسیله ای آتش را خفه کنید تا هوا به آن نرسد که بهترین راه پوشاندن آتش با یک پتوی سبک و یا ریختن مواد غیر قابل اشتعال از قبیل شن روی آتش است. حذف ماده سوختنی که یکی دیگر از روشهای کنترل آتش است راه دشوارتری است. مثلاً وقتی  منزلی آتش می گیرد ، ماده سوختنی در حقیقت خود خانه و وسایل آن است که حذف آن بسیار دشوار است و تنها وقتی حذف می شود که کل آن سوخته باشد.

دانلود کپسول های آتش نشانی نجات دهنده هایی با ارزش


forush.cero.ir

forush.etl24.com

ceroo.blog.ir



  • Mehrdad

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی