سیستم دانلود فایل های دیجیتال

سرو، سایت هر آنچه به دنبالش هستید.

سیستم دانلود فایل های دیجیتال

سرو، سایت هر آنچه به دنبالش هستید.

سیستم دانلود فایل های دیجیتال

این وبلاگ به منظور دسترسی آسان کاربران دانشگاهی و عمومی در جهت یافتن انواع متنوع از فایل های دیجیتال طراحی شده است. این مهم با سایت های و فروشگا های معتبر فروش و دانلود فایل های دیجیتال همکاری دارد. از جمله این سایت ها می توان به :
forush.cero.ir
forush.etl24.com

بایگانی
آخرین نظرات

ابن خلدون و اصول آموزش و پرورش

Mehrdad | Wednesday, 17 February 2016، 08:21 PM

ابن خلدون و اصول آموزش و پرورش

ابن خلدون و اصول آموزش و پرورش در 14 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

دانلود ابن خلدون و اصول آموزش و پرورش

تحقیق ابن خلدونابن خلدون و آموزش و پرورش
نظر ابن خلدون درباره آموزش و پرورش
آموزش و پرورش از دیدگاه ابن خلدون
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل word
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14

معرفی مقاله

ابن خلدون ، تاریخ نویس و جامعه شناس بزرگ قرن هستم و اوایل قرن نهم هجری ، از متفکران و صاحب نظران تعلیم و تربیت ملل مسلمان است . او با عنایت به مبانی دینی و تجربیاتی که از تدریس و آشنایی با فرهنگ و تعلیم و تربیت عصر خویش داشت ، در ابواب مختلف کتاب خود ، « مقدمه »  ، مسائل تعلیم و تربیت را مورد بررسی و تحقیق قرارداده است . متأسفانه آرای او در مسائل تعلیم و تربیت کم تر مورد توجه قرار گرفته است و این قسمت نسبت به سایر مسائل مطروحه در کتاب مقدمه – مثل تاریخ ، سیاست و اقتصاد که درباره ی آنها مباحثات زیادی صورت گرفته و کتاب هایی تألیف شده – چندان با اقبال و عنایت رو به رو نگردیده است . در این مقاله ، نویسنده روش هایی را که به بهبود کیفیت آموزش و پرورش در آن زمان کمک کرده است ، مورد بررسی قرار می دهد و راهها و شیوه های تدریس موفق را بازگو می کند . او در این زمینه حدود بیست و پنج فن و تکنیک عملی را که ابن خلدون و استادان دیگر ار طرق علمی و تجربی به دست آورده بودند ، تشریح می کند و می نویسد که این روش ها در فراگیری و ارتقای کیفیت آموزش در زمان حیات ابن خلدون تأثیرات چشم گیری داشته است .

نویسنده مقاله مطالبی را از فصل 29 باب ششم مقدمه نقل کرده  و بحث در باب اصول و روش های آموزش و پرورش را با مطلبی تحت عنوان راه درست در آموز ش علوم و روش های مفید آن آغاز می کند و پس از آن ، توجه خود را به میزان فهم واستعداد معلم و پرورش تدریجی او معطوف می دارد . در پایان ، شیوه های تدریس را مطرح میکند و از روش هایی مانند سخنرانی و القاء و محاوره و مناظره و الگو سازی نام می برد . علاوه بر این ، وی به آموزش زبان خارجی – که در آن زمان زبان عربی بوده است – اهمیتی ویژه می دهد و دلیل اهمیت آن را این می داند که عربی زببان قرآن و حدیث است و سپس به تشریح شیوه آموزش زبان قرآن و حدیث می پردازد و در پایان ، توصیه می کند که معلمان و متعلمان با اهداف ارزشمند علوم ابزاری آشنا شوند .

این مقاله حاصل مطالعه و تجزیه و تحلیل بخش هایی از مقدمه ابن خلدون است ،

مقدمه

عبدالرحمن بن محمد معروف به ابن خلدون ( 808-732ه.ق ) گر چه به عنوان مورخی برجسته و بنیان گذار جامعه شناسی مشهور است ، از متفکران تعلیم و تربیت نیز به حساب می آید .

وی با دیدی اجتماعی به تعلیم و تربیت نظر افکنده است و با توجه به مبانی دینی و تجربیات خود در تدریس و شناخت فرهنگ و اوضاع تعلیم و تربیت عصر خویش ، در بسیاری از فصل های مقدمه – بویژه باب ششم آن – به این مهم پرداخته و ابعاد آن را بررسی کرده است .

در مورد آرای ابن خلدون در تاریخ ، اجتماع ، سیاست واقتصاد ، بحث های بسیاری شده و کتاب ها و مقالات متعددی به رشته ی تحریر در آمده است ولی آرای تربیتی وی کم تر مورد توجه قرار گرفته  و غیر از ترجمه ی مقدمه ، فقط به اشاره ای گذرا به برخی از نظریات کلی وی ، بسنده شده است . دیدگاه وی در باره اصول و روش های تعلیم و تربیت نیز تاکنون به صورت مشخص تبیین نشده است ؛ بنابر این ، هدف این مقاله پرداختن به این مهم است . 

دانلود ابن خلدون و اصول آموزش و پرورش

  • Mehrdad

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی