سیستم دانلود فایل های دیجیتال

سرو، سایت هر آنچه به دنبالش هستید.

سیستم دانلود فایل های دیجیتال

سرو، سایت هر آنچه به دنبالش هستید.

سیستم دانلود فایل های دیجیتال

این وبلاگ به منظور دسترسی آسان کاربران دانشگاهی و عمومی در جهت یافتن انواع متنوع از فایل های دیجیتال طراحی شده است. این مهم با سایت های و فروشگا های معتبر فروش و دانلود فایل های دیجیتال همکاری دارد. از جمله این سایت ها می توان به :
forush.cero.ir
forush.etl24.com

بایگانی
آخرین نظرات

پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خوزستان سال 1389

پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خوزستان سال 1389در 96 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

دانلود پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خوزستان سال 1389

پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خوزستان سال 1389
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود ک
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل word
حجم فایل 160 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 96

چکیده

هدف: پژوهش حاضر به منظور بررسی مشکلات یادگیری خط بریل دانش آموزان نابینا از دیدگاه معلمان دوره ی ابتدایی مدارس استثنایی استان خوزستان در سال تحصیلی 90-89 اجرا شد. روش تحقیق: این پژوهش از نوع کاربردی و روش آن توصیفی بود. جامعه ی آماری: شامل کلیه ی معلمان دوره ی ابتدایی گروه نابینا که در مدارس استثنایی استان خوزستان مشغول به کار می باشند.نمونه و روش نمونه گیری: روش نمونه گیری این پژوهش از نوع تصادفی ساده بود.در این پژوهش تعداد30 نفر از آموزگاران دوره ی ابتدایی گروه نابینا و نیمه بینا شرکت داشتند. روش جمع آوری داده ها و ابزار آن: روش جمع آوری داده های این پژوهش، روش انفرادی است که در اجرای آن از پرسشنامه ی محقق ساخته استفاده شد. این پرسشنامه ها توسط آموزگاران گروه نابینا تکمیل شد. روش آماری: در این پژوهش از آمار توصیفی استفاده شد. یافته ها: نتایج حاصل از آزمون های آماری نشان داد که: آموزش تخصصی معلمان گروه نابینا، محیط خانوادگی و آموزشی مناسب می تواند موجب بهبود روند یادگیری خط بریل شود. و تفاوت های فردی دانش آموزان نابینا در یادگیری این خط مؤثر است، و کیفیت پایین وسایل نوشتاری می تواند روند یادگیری بریل را کند کند. نتیجه گیری: مشکلات عمده ی دانش آموزان نابینا دریادگیری خط بریل عبارت اند از: کیفیت پایین ابزار و وسایل نوشتار بریل (لوح و قلم)، کوچک بودن واحد نوشتاری خط بریل به نسبت سر انگشتان افراد نابینا، وارونه نوشتن خط بریل در هنگام استفاده از لوح و قلم، حجیم و بزرگ بودن کتاب های بریل به نسبت کتب بینایی، کندی خواندن خط بریل به دلیل این که واحد ادراکی آن یک سلول (خانه) واحد است و خواننده ی بریل نمی تواند در یک زمان چندین کلمه را بخواند، نبود تعامل همسو مابین محیط آموزشی و محیط خانوادگی دانش آموز نابینا، توجه نکردن به تفاوت های فردی در تدوین برنامه ی آموزش انفرادی جهت یادگیری خط بریل. محدودیت ها: دسترسی نداشتن به پرسشنامه ای جامع تر جهت سنجش مشکلات یادگیری خط بریل، محدود بودن اجرای این پژوهش که تنها در دوره ی ابتدایی انجام شد و همچنین همکاری نکردن برخی از معلمان در پاسخگویی به سؤال های پرسشنامه ی محقق ساخته . پیشنهادها: تدوین برنامه آموزش انفرادی بر مبنای تفاوت های فردی و توانایی یادگیرنده، تشویق دانش آموز در استفاده از هشت انگشت به جای دو انگشت جهت بالا بردن سرعت خواندن خط بریل، بالا بردن سطح آگاهی خانواده ی دانش آموز از روند یادگیری بریل و مراحل آن با برگزار نمودن جلسات مشاوره ای با توجه به سطح توان و آگاهی اولیای دانش آموز نابینا و همچنین برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت برای آموزگاران گروه نابینا در جهت هماهنگی و به روز نمودن اطلاعات آموزشی و رفع مشکلات یادگیری خط بریل دانش آموزان نابینا.

واژگان کلیدی:

دانش آموز نابینا

خط بریل

فهرست مطالب

چکیده:

فصل اول

مقدمه

بیان مسأله

اهمیت و ضرورت موضوع پژوهش

اهداف کلی تحقیق

سؤالهای پژوهشی

روش تحقیق

جامعه ی آماری

نمونه وروش نمونه گیری

روش تجزیه وتحلیل داده های آماری

متغیرها

محدودیت های پژوهش

محدودیت های خارج از اختیار پژوهشگر

تعاریف واژه ها و اصطلاحات

تعریف عملیاتی دانش آموز نابینا

تعریف نظری خط بریل

تعریف عملیاتی خط بریل

فصل دوم

مقدمه

نگرش دین اسلام نسبت به نابینایان

تاریخچه ی آموزش نابینایان در جهان

تاریخچه ی آموزش نابینایان در ایران

سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور

اهداف سازمان آموزش و پرورش استثنایی

اهداف آموزش و پرورش نابینایان

نابینایی

شیوع نابینایی

علل نابینایی

تعریف و طبقه بندی نابینایی

نابینای قانونی(رسمی)[1]و( نیمه بینای قانونی)

نابینای آموزشی (تربیتی)

ویژگی های افراد نابینا

خصوصیات شخصیتی افراد نابینا

خصوصیات رفتاری و ظاهری افراد نابینا

ارزیابی و تشخیص اختلال بینایی

ارزیابی میزان بینایی کودکان ٤ ساله و بزرگ تر

تاریخچه ی طرح سنجش

اهمیت طرح سنجش

دوره های تحصیلی دانش آموزان نابینا

حد نصاب تشکیل کلاس در دوره های مختلف تحصیلی گروه نابینا

محتوای آموزشی دوره های تحصیلی دانش آموزان نابینا

دوره های تحصیلی ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان

اقدامات آموزشی

بریل

استفاده از باقیمانده ی دید                                                                                                                                     

مهارت های گوش دادن

آموزش تحرک

جایگزینی کودکان نابینا و نیمه بینا

تحقیقات انجام شده در داخل کشور

تحقیقات انجام شده در خارج کشور

فصل سوم

مقدمه

روش تحقیق

جامعه ی آماری و حجم آن

نمونه و روش نمونه گیری

روش جمع آوری داده ها و ابزار آن

روایی و پایایی پرسشنامه

روش آماری

فصل چهارم

مقدمه

بخش اول : توصیف داده ها

بخش دوم : تحلیل داده ها

فصل پنجم

مقدمه

خلاصه ی تحقیق

نتایج عمده ی تحقیق

محدودیت های پژوهش

محدودیت های خارج از اختیار پژوهشگر

پیشنهادها

منابع فارسی

منابع انگلیسی

پیوست

دانلود پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خوزستان سال 1389

  • Mehrdad

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی