شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه
شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه
پایان نامه وپروژه پایانی شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه در 235 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc |
![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 115 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 235 |
کودکان دارای اختلالات یادگیری:
1- اختلال یادگیری به خاطر اختلال در کارکرد عصبی و آسیب مغزی ؛
2- اختلال یادگیری به مثابه نمونه کلی رشد ناهمطراز:
3- اختلال یادگیری به مثابه اختلال در قوای ذهنی مربوط به یادگیری :
4- اختلال یادگیری به مثابه اختلاف بین توان بالقوه قابلیت ارتقاء فردک
6- اختلال یادگیری در ارتباط با مغز و کودکان استثنائی :
مبهم بودن ماهین اصلاح (اختلالات روانشناختی)
تعاریف مختلف نارسائیهای ویژه در یادگیری:
طبقهبندی ویژگیهای کودان با اختلال یادگیری :
بررسی نظریههای پیشین اختلالات یادگیری :
نظریههای مربوط به اختلال یادگیری :
2- نظریههای کوتاهی دامنه توجه :
نابهنجاریهای محیط، عقبماندگی ذهنی، و یا پریشانیهای عاطفی:
آشفتگیهای عاطفی دوران کودکی :
ویژگیهای شخصیتی و رفتاری کودکان دارای اختلالات یادگیری:
مشکلات تشخیصی و رفتاری کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری :
اولیاء دانشآموزان ناتوان در یادگیری
نارسائیهای ویژه در یادگیری و بزهکاری
راهبردهای رویاروی در کودکان با نیازهای ویژه :
2. کودکان با مشکلات رفتاری و هیجانی شدید:
رابطه هوش با مهارتهای ادراکی :
ادراک و فرایند ادراکی ـ حرکتی :
سالهای کودکی : زبان و رشدشناختی (زبان و ارتباط)
تاریخچه نقص توجه همراه با بیش فعالی (ADHD)
اختلال بیش فعالی ـ نقص در توجه
ملاکهای تشخیص برای اختلال بیش فعالی ـ نقص در توجه
کاستی توجه در کودکان پرجنب و جوش
اختلال بیش فعالی با نقص توجه :
دقت و توجه درکودکان دارای ناتوانائیهای یادگیری:
تشخیص درمان ناتوانائیهای یادگیری :
- ارتباط با فاصلهای بین اشکال و الگوها.
2- آموزش توانایی و یا فرآیندی:
4. شیوههای درمان رفتاری و شناختی:
پژوهشهای انجام شده در خارج از ایران :
تاریخچه آموزشی و توان بخشی دانشآموزان مبتلا به ناتوانائیهای یادگیری در ایران
- 16/03/29