بررسی مقایسه ای بهداشت روانی دانشجویان بومی و غیربومی در دانشگاه آزاد اسلامی
بررسی مقایسه ای بهداشت روانی دانشجویان بومی و غیربومی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان پارس آباد
پایان نامه کارشناسی روانشناسی بررسی مقایسه ای بهداشت روانی دانشجویان بومی و غیر بومی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان پارس آباد مقدمه موضوع سلامتی از بدو پیدایش بشر در قرون و اعصار متمادی مطرح بوده است اما هرگاه ازآن سخن به میان آمده عموماً بعد جسمی آن مد نظر قرار گرفته و کمتر به سایر ابعاد سلامتی بخصوص بعد روانی آن توجه شده است سازم |
![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 124 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 88 |
پایان نامه کارشناسی روانشناسی
بررسی مقایسه ای بهداشت روانی دانشجویان بومی و غیر بومی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان پارس آباد
مقدمه
موضوع سلامتی از بدو پیدایش بشر در قرون و اعصار متمادی مطرح بوده است اما هرگاه ازآن سخن به میان آمده عموماً بعد جسمی آن مد نظر قرار گرفته و کمتر به سایر ابعاد سلامتی بخصوص بعد روانی آن توجه شده است. سازمان جهانی بهداشت، ضمن توجه دادن مسئولین کشورها در راستای تامین سلامت جسمی، روانی، اجتماعی افراد جامعه همواره بر این نکته تاکید دارد که هر یک از این سه بعد بر دیگری برتری ندارد طبق گزارشات این سازمان، جهان در طول دو دهه آینده شاهد تغییرات عمده ای در زمینه اییدمیولوژی بیماری ها ونیازهای بهداشتی افراد است. به گونه ای که بسیاری غیر واگیردار هم چون بیماری های روانی به سرعت جای گزین بیمارهای عفونی و واگیر دار گردیده و در صد عوامل ایجاد کننده ناتوانی و مرگ های ز ودرس قرار می گیرند. طبق برآوردهای این سازمان، این در حالی است که در برنامه ریزی های توسعه اجتماعی واقتصادی پایین ترین اولویت به آن ها داده می شود.( نور بالا،1380)
موضوع بهداشت وسلامتی و روانی از زمانی که بشر وجود داشته و خصوصاً از زمانی که اجتماع را شرح کرده، مطرح بوده است . زیرا انسان همواره سلامتی خویش را دوست می داشته ، تمهیدات فراوانی را در پیش گیری از ابتلا به انواع بیماری ها و گرفتاری های روانی که آرامش را به هم می زد، فراهم می ساخته ، و جهت مقابله با فشارهای روانی که آرامش را به هم می زد، فراهم می ساخته،و جهت مقابله بافشارهای روانی هم می کرده است . ( فقیمی، 1384
فهرست مطالب
مقدمه.. 1
بیان مسأله.. 2
اهمیت و ضرورت پژوهش.. 4
اهداف پژوهش.. 6
فرضیات پژوهش.. 7
متغیرهای پژوهش.. 7
تعاریف مفهومی و نظری واژه ها.. 8
سلامت روانی.. 8
سکونت.. 9
اضطراب.. 9
اختلال در عملکرد اجتماعی.. 10
تعاریف عملیاتی واژه ها.. 10
مقدمه.. 12
«بررسی دیدگاه های مختلف در رابطه با بهداشت و سلامت روان».. 13
اصول بهداشت روانی.. 14
مکاتب بهداشت روانی.. 16
مکتب بهداشت روانی(مکتب اسلام).. 16
مکتب زیست شناختی.. 16
مکتب روان کاوی.. 18
نظریه روان شناسی آدلر.. 20
اریک اریکسون.. 21
کارل راجرز.. 21
آبراهام مزلو.. 22
استرس و فشار روانی.. 23
مکتب رفتار گرایی.. 25
اسکینر.. 25
مکتب شناختی.. 26
ویلیام گلاسر.. 26
آلبرت آلیس.. 27
مکتب هستی گرایی(فارنکل).. 27
ضایعات و زیان های دانشجویی.. 29
نگرانی درباره نمره امتحاناتی.. 30
تحقیقات انجام یافته در داخل کشور در رابطه با موضوع پژوهش.. 33
جمع بندی نتیجه گیری.. 44
روش انجام تحقیق.. 49
جامعه آماری.. 49
نمونه آماری.. 49
الف: روش نمونه گیری و حجم نمونه.. 49
ابزار اندازه گیری.. 50
الف. معرفی ابزار.. 50
ج.روایی و پایایی آزمون(ویژگی های فنی ابزار (روایی و پایایی)).. 52
روش جمع آوری داده ها.. 53
روش تجزیه و تحلیل داده ها.. 53
آمار توصیفی.. 55
بخش دوم : آمار استنباطی.. 64
نتیجه گیری.. 69
محدودیت های پژوهش.. 70
محدودیت مربوط به پاسخ گویان.. 71
سایر محدودیت ها.. 71
پیشنهادات.. 72
منابع.. 74
- 16/04/30