بررسی نگرش اقتضایی مدیران در عملکرد دبیران دبیرستان های دخترانه و پسرانه
بررسی نگرش اقتضایی مدیران در عملکرد دبیران دبیرستان های دخترانه و پسرانه
مقدمه آدمی تنها آفریده ای است که محتاج تعلیم و تربیت است انسان پس از تولد، برای برخورداری از حیات طیب و زندگی در یک جامعه اسلامی و حرکت در مسیر الله، نیاز به تعلیم و تربیت دارد تربیت در هر نظام و سیستمی که باشد براساس هدفی است ومنظور از هدف، نقطه ای است که قصد وصول به آن را داریم بنابراین وجود تعیین هدف، ضرورت هر نظام تربیتی است |
![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 38 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
بررسی نگرش اقتضایی مدیران در عملکرد دبیران دبیرستان های دخترانه و پسرانه
مقدمه
آدمی تنها آفریده ای است که محتاج تعلیم و تربیت است. انسان پس از تولد، برای برخورداری از حیات طیب و زندگی در یک جامعه اسلامی و حرکت در مسیر الله، نیاز به تعلیم و تربیت دارد. تربیت در هر نظام و سیستمی که باشد براساس هدفی است ومنظور از هدف، نقطه ای است که قصد وصول به آن را داریم. بنابراین وجود تعیین هدف، ضرورت هر نظام تربیتی است.
هر جامعه ای برای متحقق ساختن اهداف خود به سازمانهای گوناگون نیاز دارد. اهمیت سازمان ها به اندازه ای است که اجتماع را، اجتماع سازمانی نامیده اند، زیرا بدون آنها، انجام دادن امور، اگر غیر ممکن نشود، دست کم بسیار دشوار و همراه با تأخیر زمانی صورت خواهد گرفت.
تصور سازمان و جامعه بدون وجود مدیر و رهبر، چه از نظر عقلی یا تجربی، امکان پذیر نیست. با آن که از نظر عمر نظری پدیده مدیریت حدود دو قرن می گذرد، بررسی تاریخ زندگی انسان ها نشان می دهد که مدیریت و رهبری، بدون آن که مدون شده باشد، در حکم یک ضرورت مطرح بوده است. زندگی پیامبران، امامان و دانشمندان دوران های گذشته شاهد مثال این ادعا به شمار می رود.
مقدمه.. 4
بیان مسأله.. 6
فرضیه پژوهش.. 7
پرسش پژوهش.. 7
هدف کلی پژوهش.. 7
اهمیت و ضرورت پژوهش.. 7
تعاریف نظری و عملیاتی واژه ها.. 9
الف – تعاریف نظری.. 9
1- نگرش اقتضایی.. 9
2- عملکرد.. 9
ب – تعاریف عملیاتی.. 10
1- نگرش اقتضایی.. 10
2- عملکرد.. 10
روش پژوهش.. 10
متغیرهای مستقل و وابسته.. 11
متغیر مستقل.. 11
متغیر وابسته.. 11
جامعه آماری.. 11
شیوة نمونه گیری.. 12
ابزار جمع آوری داده ها.. 12
پایایی وروایی ابزار تحقیق.. 12
روشهای آماری بکار گرفته شده و منطق استفاده از آن 13
تجزیه و تحلیل داده ها.. 13
پیشنهاد ها.. 15
منابع و مآخذ.. 17
- 16/05/01