کارآفرینی مرحله مقدماتی طرح ایجاد مکانهای اطلاع رسانی
کارآفرینی مرحله مقدماتی طرح ایجاد مکانهای اطلاع رسانی
کارآفرینی مرحله مقدماتی طرح ایجاد مکانهای اطلاع رسانی |
![]() |
دسته بندی | طرح های توجیهی و کارآفرینی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 27 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
کارآفرینی مرحله مقدماتی طرح ایجاد مکانهای اطلاع رسانی
قسمتی از متن:
چگونگی کار و فعالیت این مکانها :
کار این مکانها بصورتی خواهد بود که اطلاعاتی را از بخشهای مختلف جامعه گرفته و در اختیار مردم علاقه مند به این اطلاعات می گذارد . این کار در صورتی که به ظاهر ، کار ساده ای به نظر می رسد ، پیچیدگی و دقت زیادی را می طلبد . به این شکل که باید اطلاعلاتی مورد بررسی و نمایش قرار گیرند که دراری شرایط خاص بوده و با به نمایش گذاشتن این اطلاعات بطور عمومی و یا خصوصی به بخشی از جامعه و افراد آن لطمه وارد نکند ، همچنین این اطلاعات ، نیازهای مراجعه کنندگان را شامل شود . با این شرایط بخشی از اطلاعات باید بصورت محرمانه نگهداری شوند و فقط بخشهای خاص قابلیت استفاده از آن را داشته باشند و بخشی بصورت عمومی ، که بر تصمیمات افراد اثرگذارند.
این اطلاعات در زمینه های مختلف می تواند شرایط مختلف داشته باشند ، ولی بطور کلی بخشی از اطلاعاتی را که در تصمیم گیری برای ورود ، ادامه ی فعالیت ، خروج و یا تغییر و جابجایی در عرصه ای خاص را شامل می شود . این اطلاعات باید جزء به جزء ، دقیق و به روز باشند تا استفاده کنندگان از آنها ، با شرایط و تغییرات جدید آن آشنا بوده و بتوانند تصمیم دقیق تری بگیرند . این به روز بودن اطلاعات از جهتی بر روی افراد استفاده کننده اثرگذار خواهد بود و باعث می شود که با کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از تغییرات آن ، تصمیم صحیح تری بگیرند و از طرفی هم بر روی تصمیمات دولت اثر گذار خواهد بود ، به گونه ای که دولت با اطلاع دقیق تر از تغییرات در بخشهای مختلف ، راهکارهای بهتری را برای بهبود بیشتر آن بخشها در نظر خواهد گرفت و می تواند با اطلاع از این تغییرات ، اثر سیاستهای خود را بهتر ، دقیق تر و سریع تر ببیند و باعث می شود تا تغییرات لازم را بطور سریع تر و دقیق تر اعمال نمایند و از بروز خسارتهای بعدی و زیاد تر جلوگیری کند .
می توان گفت اطلاعات مورد بحث ، مسیری تقریبی را برای فرد تصمیم گیرنده مشخص می کند و چارتی تقریبی از مسائل و عوامل در کار مورد نظرش را پیش روی وی قرار میدهد . در نتیجه این اطلاعات باید دارای بخشهای مختلف قبل از تصمیم ، در حین عملی ساختن تصمیم و بعد از انجام تصمیم باشد . هر بخش نیز به قسمتهای کوچکتر و ریز تری تقسیم می شوند تا با این ریز شدن اطلاعات ، فرد قدرت مقایسه و تصمیم گیری بهتر و بیشتری داشته باشد .
در این مکانها اطلاعات به گونه ای هستند که در ابتدا به بخشهای مختلف اطلاع رسانی تبدیل می شوند ؛ مانند بخش اطلاعات تحصیلی ، شغلی ، هنری ، ورزشی و ... . به همین شکل ، بخشهای مختلف به اطلاع رسانی در باره ی رشته های مختلف می پردازند و رشته های مختلف به اطلاع رسانی درباره ی شرایط آن رشته می پردازند و ... که در انتها به استفاده کنندگان از اطلاعات کمک می کنند .
- 16/05/25