بازاریابی کالاهاوخدمات
بازاریابی کالاهاوخدمات
بازاریابی کالاهاوخدمات بازار درتجارت بازاربه مصرف کنندگان ومشتریان کالاوخدمات تولیدشده توسط شرکت اطلاق می شود بازاریابی بازاریابی رامی توان به عنوان فعالیتی لازم برای تطبیق کالاهابانیازهاوخواسته های بازارتعریف کرد دربازاریابی تصمیم گیری درموردچهارموردبسیارمهم است 1 محصول 2 قیمت 3 مکان توزیع 4 معرفی |
![]() |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 7 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
بازاریابی کالاهاوخدمات
بازار: درتجارت بازاربه مصرف کنندگان ومشتریان کالاوخدمات تولیدشده توسط شرکت اطلاق می شود.
بازاریابی :بازاریابی رامی توان به عنوان فعالیتی لازم برای تطبیق کالاهابانیازهاوخواسته های بازارتعریف کرد.
دربازاریابی تصمیم گیری درموردچهارموردبسیارمهم است .
1- محصول 2- قیمت 3- مکان توزیع 4- معرفی
1-محصول : تصمیم گیری درموردمحصول شامل انتخاب کالابرای تولیدوفروش است . برای درک عوامل اصلی که بایددرنظرگرفت ؛ لازم است چهارسئوال ازخودبپرسیم .
1-بازارچه چیزی رامی خرد؟ کالارامی توان به سه دسته تقسیم کرد
1-کالای بادوام مانندلباس وسرویس 2- کالاهای کم دوام مانندموادغذایی 3- خدمات مانندنگهداری ومشاوره
2-بازارچرامی خرد؟ به طورکلی بازاربرای رفع نیازکالاهاوخدمات راخریداری می کندوممکن است برای خریداریک محصول بیش ازیک منفعت داشته باشد. مانندغذاکه علاوه بررفع گرسنگی مقوی بودن ولذت بخش بودن آن نیزمهم است .
3-خریدارکیست ؟ خریددرواقع یک عمل تصمیم گیری است .درخریدچهارعامل موثرهستند.
1-تاثیرگذارکه پیشنهادخریدرامی دهد 2-تصمیم گیرنده 3- خریدار 4- استفاده کننده نهایی
4-خریدچگونه انجام می شود؟
- 16/05/31