بررسی تاثیر فعالیتهای فوق برنامه (امور تربیتی) بر رشد اجتماعی دختران
پایان نامه بررسی تاثیر فعالیتهای فوق برنامه (امور تربیتی) بر رشد اجتماعی دختران
پایان نامه بررسی تاثیر فعالیتهای فوق برنامه (امور تربیتی) بر رشد اجتماعی دختران |
![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 28031 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 77 |
پایان نامه بررسی تاثیر فعالیتهای فوق برنامه (امور تربیتی) بر رشد اجتماعی دختران
فهرست مطالب
فصل اول: طرح تحقیق
۱-۱- مقدمه ۱
۱-۲- بیان مساله ۲
۱-۳- اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق ۵
۱-۴- اهداف تحقیق ۷
۱-۵- فرضیههای تحقیق ۷
۱-۶- متغیرهای تحقیق ۸
۱-۷- تعریف نظری و عملیاتی متغیرها ۹
فصل دوم: مبانی نظری تحقیق
۲-۱- مقدمه ۱۲
۲-۲- مفهوم فعالیتهای فوق برنامه ۱۲
۲-۳- ویژگیهای فعالیتهای فوق برنامه در مقایسه با فعالیتهای رسمی ۱۵
۲-۳-۱- رشد و تکامل شخصیت ۱۸
۲-۳-۲- تسهیل رشد و تکامل اجتماعی ۱۹
۲-۳-۳- تکمیل و غنی سازی برنامة تحصیلی ۱۹
۲-۳-۴- کمک به بهداشت روانی ۲۱
۲-۴- نقش فعالیتهای فوق برنامه در رشد شخصیت نوجوانان ۲۲
۲-۴-۱ رشد هوشی ۲۲
۲-۴-۲- رشد اجتماعی ۲۳
۲-۴-۳- رشد اخلاقی ۲۴
۲-۵- تعریف رشد و تحول در روانشناسی رشد ۲۵
۲-۶- اصول رشد ۲۶
۲-۷- نظریه امیل دورکیم ۲۷
۲-۸- نظریه رشد اریکسون ۳۰
۲-۸-۱-مرحله ۱ رشد روانی- اجتماعی: اعتماد در برابر بیاعتمادی ۳۲
۲-۸-۲- مرحله ۲ رشد روانی- اجتماعی: خودگردانی و اتکاء به نفس در برابر شرم و شک ۳۲
۲-۸-۳- مرحله ۳ رشد روانی- اجتماعی: ابتکار در برابر گناه ۳۳
۲-۸-۴- مرحله ۴ رشد روانی- اجتماعی: کوشایی در برابر حقارت ۳۴
۲-۸-۵- مرحله ۵ رشد روانی- اجتماعی: هویت در برابر گمگشتگی ۳۴
۲-۸-۶- مرحله ۶ رشد روانی- اجتماعی: تعلّق در برابر انزوا ۳۵
۲-۸-۷- مرحله ۷ رشد روانی- اجتماعی: فعالیت در برابر رکود ۳۶
۲-۸-۸- مرحله ۸ رشد روانی- اجتماعی: یکپارچگی در برابر ناامیدی ۳۶
۲-۹- ژان پیاژه ۳۷
۲-۹-۱- مفاهیم مهم نظریه پیاژه ۳۹
۲-۹-۲- مراحل تحول روانی از دید پیاژه ۴۰
۲-۱۰- زیگموند فروید ۴۱
۲-۱۱- ویژگیهای نوجوانِ از نظر اجتماعی رشد یافته ۴۵
۲-۱۲- توصیههایی جهت تقویت رشد اجتماعی در نوجوانان ۴۶
۲-۱۳- عواملی که باعث طرد نوجوان از اجتماع می گردد ۴۷
۲-۱۴- پیشینه تحقیق ۴۸
فصل سوم: روش تحقیق
۳-۱- جامعه آماری تحقیق ۵۰
۳-۲- حجم نمونه ۵۰
۳-۳- ابزار گردآوری اطلاعات ۵۰
۳-۴- روش تحقیق ۵۰
۳-۵- تعریف نظری و عملیاتی متغیرها ۵۱
۳-۶- تجزیه و تحلیل فرضیهها ۵۴
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
مقدمه ۵۷
۴-۱- نتایج توصیفی و یک متغیره پژوهش ۵۷
۴-۲- آمار استنباطی ۶۹
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
۵-۱- بحث و نتیجهگیری ۸۰
۵-۲- بحث فرضیههای تحقیق ۸۱
۵-۳- محدودیتهای تحقیق ۸۳
۵-۴- پیشنهادات ۸۴
منابع و مآخذ ۸۵
ضمائم
پرسشنامهها ۸۹
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول (۴-۱): توزیع فراوانی مدرسه تحصیلی دانشآموزان ۵۷
جدول (۴-۲): توزیع فراوانی سطح تحصیلی دانشآموزان ۵۸
جدول (۴-۳): توزیع پراکندگی سن دانشآموزان ۵۹
جدول (۴-۴): توزیع پراکندگی میزان شرکت در فعالیتهای مذهبی ۶۱
جدول (۴-۵): توزیع پراکندگی میزان شرکت در فعالیتهای هنری ۶۲
جدول (۴-۶): توزیع پراکندگی میزان شرکت در فعالیتهای علمی ۶۴
جدول(۴-۷): توزیع پراکندگی رشد اجتماعی دانشآموزان ۶۵
جدول (۴-۸): توزیع فراوانی عضویت در تشکلهای دانشآموزی ۶۷
جدول (۴-۹): ضریب همبستگی شرکت در فعالیتهای مذهبی و رشد اجتماعی ۶۹
جدول (۴-۱۰): ضریب همبستگی شرکت در فعالیتهای هنری و رشد اجتماعی ۷۲
جدول (۴-۱۱): ضریب همبستگی شرکت در فعالیتهای علمی و رشد اجتماعی ۷۵
جدول (۴-۱۲): رشد اجتماعی به تفکیک عضویت یا عدم عضویت در تشکلهای دانشآموزی ۷۷
- 16/06/22