بازارهای الکترونیکی (تأثیر و تبعات)
Mehrdad | Wednesday, 24 August 2016، 01:36 PM
بازارهای الکترونیکی (تأثیر و تبعات)
تأثیر اقتصادی بازارهای الکترونیکی (بازارهای e) را بررسی میکنیم نمونههای بازارهای e تأثیر بازارهای e بر ریو ساختار صنایع، فرقهای هزینه خریدار و فروشنده برای بازارهای سنتی و الکترونیکی، تبعات منبع درآمد برای فروشندهها و واسطهگرهای داد و ستد و تعیین کنندههای موفقیت بازار e را شناسائی و تحلیل میکنیم مسأله کلی بیان شده این است که آیا انگ |
![]() |
دسته بندی | فنی و مهندسی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 36 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 64 |
- داد و ستدهای بازرگانی برای قرنها صورت پذیرفتهاند، اما انقلابی در حال وقوع است که بازار را متحول میسازد.
- این تحول حادث میگردد زیرا رابطه بین سازمانها و مصرفکنندهها بطور فزاینده از طریق فنآوری اطلاعات الکترونیکی (IT) تسهیل میشوند.
- عموماً به این امر به عنوان بازرگانی الکترونیکی (بازرگانی-e) اشاره میگردد که جزء عمده بازرگانی- e بازارهای در حال ظهور به حد کافی درک نمیشود.
- در 1996 تعداد متضرهای (ضرر دیدهها) از تعداد سود برندهها به نسبت 2 به 1 از بابت فعالیتهای بازرگانی اینترنتی پیشی گرفتند (Rebello et al، 1996)
- سؤالی که از رشد جاری بازارهای الکترونیکی پدیدار میگردد اینست که آیا انگیزههای اقتصادی برای خریداران و فروشندهها جهت مشارکت در آنها وجود دارند، یا آیا آنها سرگرمی موقتی هستند.
- هدف این مقاله بیان نمودن این مسئله میباشد.
- کار گذشته بر روی رابطه نظری که عموماً براساس تحلیل اقتصادی هزینه داد و ستد (Williamson، 1985)، بین IT و طرز انجام داد و ستد است (بازارهای در مقابل سلسله مراتب) متمرکز گشته است.
(Bakos، 1991، بنیامین و Wigand، 1995، Whang, Eurbaxani، 1991؛ Malone et al، 1987؛ Malone et al، 1989؛ Rokart، 1991).
- مطالعه ما شامل تحلیل اقتصادی بر مبنای هزینه، مشابه با کار قبلی است، اما بازارهای سنتی را با بازارهای الکترونیکی به جای بازارهای دارای سلسله مراتب مقایسه میکنیم.
- Williamson بیان میدارد که مؤسسات اقتصادی سرمایهداری (یعنی بازارها و سلسله مراتب) هدف اصلی و تأثیر اقتصادیسازی بر روی هزینههای داد و ستد دارند (Williamson، 1985)
- تز ما این است که در اکثر موارد، بازارهای الکترونیکی از مزیتهای هزینه داد و ستد بر روی بازارهای سنتی بهره میگیرند.
- به خاطر این مزیتهای هزینه داد و ستد میتوانیم رشد مداوم را در بازارهای بر روی خط شبکه در اکثر صنایع انتظار داشته باشیم.
- بخشهای بعدی یافتههای مطالعه ما را شرح میدهند.
- در بخش 2 چند نمونه بازارهای الکترونیکی را برای فراهم نمودن زمینه برای بخشهای باقی ارائه میکنیم.
- بخشهای باقی تأثیر بازارهای- e را از سه منظر: خریداران، فروشندهها و سایر سازمانهای همراه با داد و ستدهای بازرگانی شرح میدهند.
- در بخش 3 تأثیراتی را که بازارهای- e بر روی ساختارهای صنعت دارند شناسائی میکنیم.
- ساختار صنعت خردهفروشی، ساختار صنعت برای بازارهای- e محصول غیردیجیتالی و ساختار صنعت برای بازارهای- e همراه با محصولات دیجیتالی را مورد بحث قرار میدهیم.
- 16/08/24