سیستم دانلود فایل های دیجیتال

سرو، سایت هر آنچه به دنبالش هستید.

سیستم دانلود فایل های دیجیتال

سرو، سایت هر آنچه به دنبالش هستید.

سیستم دانلود فایل های دیجیتال

این وبلاگ به منظور دسترسی آسان کاربران دانشگاهی و عمومی در جهت یافتن انواع متنوع از فایل های دیجیتال طراحی شده است. این مهم با سایت های و فروشگا های معتبر فروش و دانلود فایل های دیجیتال همکاری دارد. از جمله این سایت ها می توان به :
forush.cero.ir
forush.etl24.com

بایگانی
آخرین نظرات

۳۷ مطلب در سپتامبر ۲۰۱۶ ثبت شده است

بازاریابی ویروسی چیست

Mehrdad | Wednesday, 21 September 2016، 08:41 AM

هدف بازاریابی ویروسی را می توان ایجاد یک کالای ویروسی و برند سازی آن کالا دانست. واتس آپ در حدود ۴۵۰ میلیون کاربر دارد. این عدد زمانی بسیار به چشم می آید که بدانیم واتس آپ حتی یک پنی در بازاریابی ماهانه برای جذب کاربر هزینه نکرده است و زمانی جذاب تر می شود که بدانیم چندی پیش فیسبوک برای خریدن واتس آپ در حدود ۱۶ بیلیون دلار پیشنهاد داده است. در واقع واتس آپ یک نمونه فوق العاده از یک محصول ویروسی است. سوال مهم این است که چگونه  کالا و یا خدمات خود را تبدیل به یک محصول و یا خدمات ویروسی کنیم؟ هدف بازاریابی ویروسی درواقع تبدیل یک کالا به یک محصول ویروسی است. برای این کار بهتر است شرکت هایی که بازاریابی ویروسی را به بهترین شکل ممکن انجام داده اند را بررسی کنیم.


http://minikar.com/


شرکت کوکاکولا: این شرکت در گذشته از محبوبیت بابانوئل در تبلیغات خود استفاده می کرد و اکنون در بازاریابی ویروسی به شدت هنرمندانه و زیرکانه عمل می کند. در تازه ترین هدف بازاریابی ویروسی خود به جای استفاده از لوگوی کوکاکولا از اسامی افراد بر روی قوطی های خود استفاده می کند. درواقع اسامی پرکاربرد را بر روی قوطی ها ثبت میکند و این امکان را فراهم کرده که افرادی با اسم های خاص هم بتوانند سفارش اسم خود را بدهند و افراد قوطی هایی را در دست میگیرند که مختص خود آنهاست.

  • Mehrdad

تحقیق کاربرد آسانسور و تاریخچه صنعت آسانسور در ایران

تحقیق کاربرد آسانسور و تاریخچه صنعت آسانسور در ایران

دانلود تحقیق کاربرد آسانسور و  تاریخچه صنعت آسانسور در ایران

تحقیق کاربرد آسانسور و  تاریخچه صنعت آسانسور در ایران
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 23940 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 92

تحقیق کاربرد آسانسور و  تاریخچه صنعت آسانسور در ایران

بخش اول

آسانسور

1- تعاریف

آسانسور  : وسیله ای ایست متشکل از کابین و معمولاً وزنه تعادل و اجزاء دیگر که با روشهای مختلقی مسافر (نفر) یا بار یا هردو را در مسیر بین طبقات ساختمان جابجا می کند.

آسانسور کششی : آسانسوری است که حرکت آن بر اثر اصطکاک بین سیم بکسل و شیار فلکه کشش،به هنگام چرخش آن،توسط سیستم متحرکه انجام می شود.

آسانسور هیدرولیکی : در این نوع آسانسور عامل حرکت کابین،سیلندر و پیستون هیدرولیکی است و ممکن است وزنه تعادل نیز داشته باشد و معمولاً برای ارتفاعات کم و سرعتهای کم کاربرد دارد.

بالاسری : فاصله قائم بین کف بالاترین توقف تا زیر سقف چاه آسانسوررا بالا سری گویند.این فاصله برای جلوگیری از برخورد تعمییر کاران یا اجزاء فوقانی کابین با سقف چاه پیش بینی میشود و اندازه آن متناسب با نوع و سرعت آسانسور از جداول استاندارد بدست می آید.

 

تابلو کنترل آسانسور :

مجموعه ای است شامل مدارهای فرمان و قدرت که وظیفه کنترل حرکت کابین و پاسخگوئی به احضار را بر عهده دارد،قسمت فرمان در انواع قدیمی از رله های متعدد و در انواع جدید عموماً از ریز پردازنده ها و سایر قطعات الکتریکی  ساخته میشود.

تعمیرکار :

فرد یا افراد مجاز و متخصص صاحب صلاحیت که وظیفه سرویس یا تعمییر آسانسور را به عهده دارند.

تراز طبقه شدن :

منظور از هم تراز شدن کف کابین با کف تمام شده طبقه در محل ورودی به آسانسور است.

سیستم اضافه بار :

در برخی از آسانسورها برای جلوگیری از اضافه بار حسگری را به شیوه های مختلف تعبیه می کنند تا هنگام   سوار شدن مسافر یا گذاشتن بار بیش از ظرفیت پیش بینی شده در کابین،ضمن اعلام خبر از حرکت آسانسور تا تخلیه بار اضافی جلوگیری شود.

سیستم ترمز ایمنی (سیستم پاراشوت) :

سیستم مکانیکی که ترجیحاً در قسمت زیرین یا بالای چهارچوب (یوک) کابین یا وزنه تعادل (در صورت لازم ) قرار میگیرد و در مواقع ضروری با افزایش غیر عادی سرعت فعال شده و سبب توقف کابین یا وزنه تعادل بوسیله قفل شدن کابین یا وزنه تعادل به ریلها می شود.

...

سطح مفید کابین:

سطح مفیدی است که برای ایستادن مسافر و یا گذاشتن بار به کار گرفته می شود و مقدارآن متناسب  با ظرفیت بار یا مسافر محاسبه می شود.(جداول 2 الف و ب )

شیر اطمینان :

 شیر هیدرولیکی است که هنگام سقوط یا افزایش ناگهانی سرعت درآسانسورهای هیدرولیک بکار می رود و هنگام افزایش جریان روغن بیش از خد مجاز،بسته شده واز سقوط یا افزایش سرعت کابین جلوگیری می نماید.

ضربه گیر (بافر) :

 وسیله ای ارتجاعی است که برای جلوگیری از اصابت کنترل نشده کابین و یا وزنه تعادل به کف جاهک به کار میرود و طوری طراحی و انتخاب می شود که قسمتی از انرژی جنبشی کابین را مستهلک کند.ضربه گیر لاستیکی تا سرعت 1 متر بر ثانیه،ضربه گیر فنر حلقوی تا سرعت 6/1 متر بر ثانیه و ضربه گیر هیدرولیک برای هر سرعتی قابل استفاده است.باید توجه داشت  که ضربه گیر برای متوقف کردن کابین در سقوط آزاد طراحی نشده است.

طبقه اصلی ورودی :

 منظور طبقه ایست که ورودی افراد پباده به ساختمان از آن طریق انجام می شود و معمولا هم تراز خیابان است.چنانچه در ساختمانی دسترسیهای اصلی مختلفی به یک آسانسور وجود داشته باشد پائین ترین آنها طبقه اصلی محسوب می شود.

طول مسیر حرکت :ارتفاع بین کف طیقه اصلی ورودی تا کف بالاترین طیقه توقف آسانسور،طول مسیر حرکت نامیده میشود.

کابین :

جزئی از آسانسور است که مسافر،بار یا هردو را در آن جای میدهد کابین دارای کف برای ایستادن،دیواره هایی برای حفاظت مسافرین یا بار،سقف و معمولاً دارای درب می باشد.

...

دانلود تحقیق کاربرد آسانسور و  تاریخچه صنعت آسانسور در ایران

  • Mehrdad

سیستم ترمز سالنهای مسافری – از نظر سوپاپهای سه قلو ، سوپاپهای اضافی ، EB3 ، تبدیل فشار، MTZ-SH2 (ضد لغزش)

سیستم ترمز سالنهای مسافری – از نظر سوپاپهای سه قلو ، سوپاپهای اضافی ، EB3 ، تبدیل فشار، MTZSH2 (ضد لغزش)

دانلود سیستم ترمز سالنهای مسافری – از نظر سوپاپهای سه قلو ، سوپاپهای اضافی ، EB3 ، تبدیل فشار، MTZ-SH2 (ضد لغزش)

سیستم ترمز سالنهای مسافری – از نظر سوپاپهای سه قلو ، سوپاپهای اضافی ، EB3 ، تبدیل فشار، MTZSH2 (ضد لغزش)
تحقیق مکانیک
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 69 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38

سیستم ترمز سالنهای مسافری – از نظر سوپاپهای سه قلو ، سوپاپهای اضافی ، EB3 ، تبدیل فشار، MTZ-SH2 (ضد لغزش)

قسمتهایی از متن:

مقدمه

ترمز یکی از وسائل مهم و حیاتی در وسائط نقلیه ریلی می باشد.

همانطوریکه برای بحرکت درآوردن یک قطار یا هر وسیلة نقلیة ریلی دیگر نیاز به نیروی زیادی می باشد. این نیرو در قطار باید به گونه ای عمل کند تا کوچکترین صدمه ای به وسائط نقلیه وارد نشود یا پیشرفت صنعت ریلی، ترمزها نیز پیشرفت در سطح بالایی داشته اند.

این تحقیق در مورد سیستم ترمز سالنهای مسافری – از نظر سوپاپهای سه قلو، سوپاپهای اضافی، EB3 ،‌تبدیل فشار، MTZ-SH2 (ضد لغزش) – می باشد.

گردآورندگان:

    حمیدا شهرکی

      محمد احمدی

 

 

تعریف ترمز:

ترمز نیروی مقاومی است در خلاف جهت حرکت، که از آن به منظور تقلیل سرعت و یا توقف وسائط نقلیه استفاده می شود.

ترمز در قطار از نوع ترمز هوایی است که بوسیله لکوموتیو به قطار فرستاده می شود. یکی از تجهیزات مهم لکوموتیو که جهت تهویه هوای قطار می باشد کمپرسور نامیده می شود. که در مدلهای مختلف می باشد. در راه آهن جمهوری اسلامی ایران مدل WXO و WBO در لکوموتیوهای GM و مدل کمپرسور لکوموتیوهای WABCD – 3DCL,GE و مدل کمپرسور لکوموتیوهای آلستوم موجود در ایران WLNA9CE میباشد.

مخازن اصلی هوا:

در لکوموتیو این هوای فشرده تهیه شده توسط کمپرسور به مخازن اصلی فرستاده می شود و در آنجا ذخیره می شود. این مخازن در لکوموتیوهای مختلف حجم های مختلفی دارند.

در GM بصورت دومخزن به حجم 400 لیتر در طرفین لکوموتیو می باشد. (GT26CW)

...

شرح سیلندر ترمز:

ورود هوای فشرده شده به داخل سیلندر کورس پیستون را حرکت داده و اهرمها را به کار انداخته و نیرو را از خودکار به چرخها منتقل می کند و در داخل سیلندر دو فنر قرار دارد که یکی در رابطه با ترمز دستی می باشد که زمانیکه توسط ترمز دستی کورس پیستون سیلندر بیرون آمد و زمان باز شدن ترمز دستی این فنر وظیفة دارد کورس را به داخل سیلندر برگدارند و فنر دیگری در رابطه با ترمز هوا می باشد که پس از تخلیه ترمز باید پیستون را به داخل برگرداند.

انواع سوپاپ سه قلوهای موجود در راه آهن

انواع سوپاپ سه قلوها:

1- سوپاپ سه قلوی KE

2- سوپاپ سه قلوی روسی

3- سوپاپ سه قلوی HIK (هیلد براند کنور)

4- سوپاپ سه قلوی وستینگهاوس آمریکایی

5- سوپاپ سه قلوی وستینگهاوس انگلیسی

سوپاپ سه قلو KE :

یکی از جدیدترین و مهمترین نوع سوپاپ سه قلو موجود در راه آهن سوپاپ سه قلو KE میباشد که ساخت کارخانه کشور آلمان غربی بوده و از 246 قطعه فلزی، واشرهای لاستیکی و مقوائی تشکیل گردیده که عمر معمولی آنها شش سال می باشد که پس از پایان این مدت باید کلیه قطعات مذکور تعویض گردد و اخیراً کارخانه سازنده تغییراتی در قطعات داخلی این سوپاپها داده تا عمر قطعات آنها به ده سال افزایش یابد، قسمتهای سه قلو بشرح زیر می باشد. ...

...

دانلود سیستم ترمز سالنهای مسافری – از نظر سوپاپهای سه قلو ، سوپاپهای اضافی ، EB3 ، تبدیل فشار، MTZ-SH2 (ضد لغزش)

  • Mehrdad

پایان نامه بررسی نقوش و تزئینات مسجد جامعه یزد

پایان نامه بررسی نقوش و تزئینات مسجد جامعه یزد

دانلود پایان نامه بررسی نقوش و تزئینات مسجد جامعه یزد

پایان نامه بررسی نقوش و تزئینات مسجد جامعه یزد
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 157 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 106

پایان نامه بررسی نقوش و تزئینات مسجد جامعه یزد

مقدمه

هنر جوهره‌ای است که در ذات هر ایرانی به فضل الهی به ودیعه نهاده شده است. به همین علت جلوه‌های هنر در تمام مظاهر و مقوله های زندگی ایرانی مانند:‌ معماری، نقاشی ، خط و کتابت ، پارچه‌بافی، قالی وگلیم‌بافی، فلزکاری، سفالگری و ...... در طول تاریخ بروز و ظهور داشته و دنیایی از زیباییها، ذوق، خلاقیت و ابتکار را پدید آورده است.

یکی از مظاهر انعکاس هنر ایرانی در معماری این سرزمین است. هنرمند معمار ایرانی، از ابتدای کار و از هنگام بکارگیری آجر که از مصالح اولیه احداث بنا به شمار می‌رفته زیباترین نقشها  و طرحها را هنگام احداث دیوارها و پوشش گنبد ها وگوشواره ها، مقرنس‌ها و طاقنماها خلق کرده است و در روند تکاملی آن با گره چینی، گل‌اندازی، گره‌سازی و آجرکاری خفته و رفته، شاهکارهای بی‌نظیری را به وجود آورده است.

هنگام استفاده از گچ با خلق گچبریهایی با نقوش هندسی، گیاهی، دنیایی از خلاقیت را که  در دنیا بی نظیر می‌باشد آفریده و در استفاده از چوب برای پنجره ها و درها با بهره‌گیری از فنونی نظیر منبت، مشبک، معرق، کنده‌کاری، خاتم‌سازی و نقاشی روی چوب، اعجاز باور نکردنی را پدید آورده است.

برای تزیین بنا از کاشیهایی نظیر یک رنگ، هفت رنگ، معرق، طلایی و .... شیشه و آیینه در شکلها و رنگها و ابعاد گوناگون، مدد جسته و دنیایی از زیبایی و خلاقیت و هنر را عرضه کرده و همه اینها به همراه حجاریهای زیبا،  بنا هایی را در جای جای ایران بر پا و استوار کرده است.

بدون تردید تحقق این همه زیباییها و خلاقیت جز به مدد عشق به معبود امکان‌پذیر نبود، چرا که بیشترین جلوه آنها را در مسجد، محراب و زیارتگاه می‌توان دید.

بناهای مذهبی، همواره مورد احترام و توجه ملل و اقوام مختلف در طول تاریخ بوده است، و به لحاظ همین اهمیت، پیوسته کاملترین تجربه های هنری هنرمندان برجسته هر دوره تاریخی در خدمت معماری و تزیین نقوش به کار رفته در احداث چنین اماکنی بوده است. این علاقه و توجه و بذل سرمایه های مادی و معنوی، نه از باب منافع اقتصادی و اغراض مادی، بلکه بر مبنای کشش و علاقه‌ای قلبی بر اساس گرایش فطری مردم به مکاتب الهی بروز کرده است. چه بسا مردمی که با مشکلات و تنگناهای اقتصادی قرین بوده، اما در سرمایه‌گذاری برای مظاهر معنوی، از جمله بناهای وابسته به مقدسات مذهبی، از هیچگونه ایثاری فروگذار نکرده اند.

...

فصل دوم

- مسجد جامع بزرگ یزد
- مسجد جامع قدیم
- مسجد جامع نو
    
مسجد جامع (جمعه) بزرگ یزد:
یکی از مساجد بزرگ جامع ایران و درخشانترین بنای شهر یزد مسجد جامع آن است.
بنایی است قدیم و بسیار فاخر و جمیل. درخشندگی کاشیها، بلندی منارها، زیبایی گچکاری، گشادگی صحن، خوابیدگی و بالاخره شبستان زمستانی وسیع هر یک عنصری و عاملی از بزرگی، زیبایی، هنرمندی این یادگار ارجمند و دست پرودة هزار سالة یزد است.
وصف معماری و هنر ساختمانی آن را محمد کریم پیرنیا در یادداشتهای راهنماوار مربوط به آن شهر چنین کرده است:
«ایوان بزرگ و غرفه ها و گوشوارها و بزوارها و رواقها و طبنی‌های آن همه در حد زیبایی است و معماری با شکوه پارتی را با همه جلال و احتشام و نغزی و ریزه کاریش به یاد می‌آورد.

قوسهای جناغی خوش اندامش که تناسب 4 و 3 دارد در عین نغزی ژرف‌نگری معماری ایرانی را در استواری بنا نشان می‌دهد. تکیة بلند و سر در آسمانش با اینکه اندامی بس کشیده دارد بر شانه‌ای نازک ایستاده و فشار عمودی مناره‌های که آفریدة ذوق هنرمندان ایرانی است جزرهای باربر آنرا نغز و نازک کرده است. روشنایی گنبد با وضع طاقچه‌های گچ اندود در برابر روزنهای مشبک بنحوی شاعرانه تأمین شده.»

با وجود آنکه این مسجد از آثار دینی در شهر یزد و از نمودهای با ارزش و معماری تاریخی ایران است نخستین مطالعة دقیق عبارت است از مقالة تحقیقی ماکسیم سیرو که تحت عنوان زیر نشر شده است:

تحقیق در باب مسجد جامع یزد از دو قسمت تشکیل می‌ شود. یکی اطلاعات تاریخی منقولات مربوط به مسجد جامع قدیم که فعلاً اثری از آن باقی نیست. دیگر آنچه مربوط به مسجد جامع کنونی که از عصر مظفری است و آن را بر جای مسجد جامع قدیم ساخته‌اند.

در زبان فارسی، مقالة مختصری که دربارة این مسجد نشر شده از آن علی جندقی یزدی است.

مساحت مسجد جامع را علی جندقی یزدی 9800 (طول 104، عرض99 ) و ماکسیم سیرو 7000 متر مربع نوشته است.

...

=============================

فهرست مطالب

- فصل اول

مسجد در معماری ایران............. 5

عملکردهای مساجد مختلف............ 7

خصوصیات فضاهای کالبدی مسجد....... 9

- فصل دوم  

مسجد جمعه یزد.................... 15

مسجد جامع قدیم................... 16

مسجد جامع نو..................... 19

کتیبه‌ها .........................

فضای جلوخان ..................... 26

سردر و پیش درگاه................. 28

دهلیز (کریاس) ................... 31

منار............................. 42

شبستان شرقی ..................... 43

شبستان غربی...................... 44

شبستان شاهزاده................... 44

صحن داخلی........................ 44

ایوان اصلی....................... 45

زیر گنبد ........................ 47

دالانها و شاه نشینهای متصل به ایوان 49

در و درگاههای شمالی و غربی ...... 50

پایاب ........................... 51

سنگهای قبر غیره منصوب ........... 51

کتابخانه ........................ 52

- فصل سوم 

تزیین در معماری ................. 55

انواع تزئینات.................... 59

کتیبه‌ها ......................... 59

تزئینات هندسی ................... 61

تزئینات گیاهی ................... 62

نکاتی راجع به تزئینات ........... 65

تأثیر رنگ در تزئین معماری........ 69

بررسی رنگها ..................... 71

رنگ سفید ........................ 72

رنگ آبی.......................... 72

رنگ قرمز......................... 74

رنگ زرد.......................... 75

رنگ سبز.......................... 77

کنارهم قرارگیری رنگها ........... 77

معماری و نگارگری ................ 79

نگاهی به اشکال هندسی و تطابق آنها با رنگهای اصلی 80

رنگها در شب...................... 81

جلوه رنگ در کاشی معرق............ 82

طلوع و غروب...................... 82

مفهوم نقوش....................... 83

- فصل چهارم 

مصالح تزئینات در مسجد جامع یزد .. 90

آجر.............................. 91

گچ............................... 93

سنگ.............................. 94

چوب.............................. 95

کاشی............................. 95

تاریخچة ظهور و انحطاط............ 96

انواع کاشی ...................... 98

مقرنس............................ 99

فایل حاوی پروژه بدون منابع

دانلود پایان نامه بررسی نقوش و تزئینات مسجد جامعه یزد

  • Mehrdad

تحقیق پلی کربنات ترمو پلاستیک آروماتیک بر پایه بیس فنول A

تحقیق پلی کربنات ترمو پلاستیک آروماتیک بر پایه بیس فنول A

دانلود تحقیق پلی کربنات ترمو پلاستیک آروماتیک بر پایه بیس فنول A

تحقیق پلی کربنات ترمو پلاستیک آروماتیک بر پایه بیس فنول A
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 53 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 118

تحقیق پلی کربنات ترمو پلاستیک آروماتیک بر پایه بیس فنول A

بخش اول

1- مقدمه

مصرف پلیمرهای پلی کربنات، پلیمرهای که با گروه –O-C-O- بهم متصل هستند، از ز مان گزارشات اولیه بسیار رشد کرده است Report 1969) (PEP .  تضمین  رشد آینده این صنعت با افزایش شرکتهای جدید به 6 تولید کننده سابق این ماده نشان داده شده است رشد تکنولوژی، شامل افزایش گریدهای با کاربرد خاص، امکان رقابت پلی کربنات‌ها را در مصارف مختلف فراهم کرده است.

پلی کربنات‌ها در بین پلیمرهای مختلف از لحاظ پایداری ابعادی مقاومت ضربه و شفافیت بسیار برجسته می‌باشند. مقاومت در برابر شعله آن خوب بوده و توسط بهبود دهنده‌هایی بهتر شده تا گرید خاصی تولید شود. با وجود اینکه پلیمرهای دیگر و فلزات در تعدادی از خواص بتنهایی بهتر از پلی کربنات می‌باشد، اما نیاز به ترکیبی از خواص مختلف باعث می‌شود که پلی کربنات بعنوان تنها امکان انتخاب شود. از سوی دیگر کمی مقاومت در برابر حلالها یک اشکال عمده در بسیاری از کاربردها می‌باشد. بطور کلی پلی کربناتها در تمامی رشته‌های مهندسی پلاستیک رقابت می‌کنند، که از مصارف عمده آن می‌توان به شیشه‌ها، علامات و روشنایی اشاره کرد.

این گزارش تکنولوژی، هزینه و بازار پلی کربنات‌ها را که از سه روش فژنیزاسیون محلولی فژنیزاسیون بین سطحی و ترانس استریفیکاسیون تهیه می‌شوند را ارائه می‌کند. 2 نوع از دو روش اول و یک نوع از روش سوم ارائه خواهد شد. همچنین نحوه تولید گرید مقام در برابر شعله و  اکستروژن دوباره پلیمر برای تولید گریدهای خاص بیان خواهد شد.

این تحقیق به پلی کربنات ترمو پلاستیک آروماتیک بر پایه بیس فنول A محدود است، که مهمترین مزیلی کربنات از نقطه نظر تجاری می‌باشند. در PEP گزارش 50، کوپلیمرها فقط با توجه به بیس فنول A و بیس فنول A هالوژنه  و یا مقدار کمی از عوامل سه گروهی شاخه‌ای در نظر گرفته شده است بدلیل عرضه تجاری گریدهای خاصی، می‌بایستی هم کوپلیمرها و آلیاژها را در نظر گرفت، کوپلیمرهایی که تجاری نیستند و همچنین آلیاژهایی که پلی کربنات جزء کم هستند در نظر گرفته نمی‌شوند.

این گزارش هیچگونه آنالیزی در مورد پلیمرهای فوم ، پلیمرهای تقویت شده با الیاف و افزودنیهایی    ضد شعله که موضوع PEPهای مختلف هستند را ارائه نمی‌کند. مواد اولیه خام بیس فنول A . فسژن و تترابروموبیس فنول A (TBBPA) موضوع PEP شماره 81 می‌باشند. منابع اطلاعاتی ، پتنت‌ها، جزوات و مقالات مربوطه از سال 1976 می‌باشد.

2- خلاصه

بعد از 7 سال افزایش سالیانه 20% مصرف در ایالات متحده آمریکا، بیش از 60% در سال 1973 افزایش یافت. افزایش در سال 1974 با توجه به منحنی‌های مقدماتی برابر %10 بود که احتمالاً کمتر از مقدار واقعی آن می‌باشد. با ظرفیت جدید تولید، میانگین افزایش تولید سالیانه 20% یک پیش‌بینی قابل قبول برای کلیه محلهای تولید مانند اروپای غربی، ایالات متحده و ژاپن می‌باشد. مصرف به میزان تجارت بود و همچنین  به کمبود محصولات رقابتی بستگی خواهد داشت. تولید آن با کمبود مواد اولیه ممکن است محدود شود.

بعد از 15 سال از تجاری شدن پلی کربنات، ظرفیت کلی جهان کمتر از 500 میلیون پوند بر سال می‌باشد.

از نقطه نظر رقابتی، تجارت توسط بایر، توابع آن موبای و جنرال الکتریک کنترل می‌شود. یک سرمایه کلان در فروش و سرویس تکنیکی نیاز می‌باشد تا این حکمفرمایی شکسته شود. جنرال الکتریک 75 میلیون دلار فقط در مت ورنون و ایندین فاسیلیتی  (Inelian facilyties) سرمایه‌گذاری کرده است.

...

بخش دوم

شرح فرآیند

اطلاعات جدید و شرایط متفاوت بطور عملی شرایط زیست محیطی و ایمنی نیاز به روز رسانی فرآیند را بیشتر می کند. بیشتر مبانی طراحی و فرضیات مانند قبل است و در جدول 3-5آورده شده است. عامل انتقال زنجیر عامل کنترل کننده جرم مولکولی نیز به جای فنل از ( پارا ترشیاری بیوتیل فنل) با نسبت مولی یکسان استفاده می شود.

جدولی از تجهیزات مورد نیاز در جدول 4-5 آورده شده است. این جدول سه عضو جدید را نسبت به طراحی های گذشته نشان می دهد. 1- تبخیر کنندة خوراک فسژن

2- واحد تصفیه و خالص سازی مجدد برای پیلمری که از محلول جدا شده است 3- یک تبخیر کنندة ضد حلال برای جدا سازی پلیمرهای با جرم مولکولی پایین.

فرآیند با اختلاط بیس فنل A و پارا ترشیاری بیوتیل فنل بطور نا پیوسته برای کنترل دقیق بر میزان پریدین و متیلن کلرایه، شروع می شود. سپس مخلوط حاصل بعد از عبور از یک خنک کننده به داخل راکتورها پمپ می شود. (هفت راکتور همزن دار خنک شونده که بطور سری کار می کنند) فسژن تبخیر می شود سپس متراکم شده و پس از خنک شدن به داخل راکتورهای مختلف خوراک دهی می شود تا بهترین نتیجه حاصل شود.

مقادیر بیشتری از میتلن کلرایه در مرحله مشخصی از واکنش برای کنترل ویسکوزیته به راکتور  اضافه می شود. به محلول پلیمری حاصل هیدرکلریک اسید اعمال شده سپس در یک جریان متداخل با آب یون زدایی شده در دستگا سانتریفوژ مایع شسته می شود و سپس محلول صاف می شود. برای اطمینان از درصد پایین مونومروپلیمرهای با جرم مولکولی پایین، پلیمر بصورت پودر در یک جریان متداخل رسوب گذاری بازیافت می شود. پلیمر با صاف کردن از مرحله دوم رسوب می کند و رسوب فیلتر می شود. لایه تشکیل شده روی فیلتر دوباره با ضد حلال شسته شده و دوباره صاف می شود. لایه جدا سازی شده در مرحله دوم صاف کردن، خشک شده و آلیاژ شده و پس از عبور از اکسترودر خرد شده و بسته بندی می شود انتقال دهنده های با هوای خشک، و نگهدارنده های تراشه ها و ایستگاههای کیسه گیری و بسته بندی نیز آماده شده اند.

پریدین با شستشوی محلول با خنثی سازی بوسیلة قلیا که در صد بسیار (کم حلال را خارج می کند) و باز یافت می شود و سپس با رسیدن به نقطه آزئوتروپ محلول آب - پریدن متوقف می شود. محلول آزؤتر وب با اضافه کردن محلول غلیظ قلیاء تازه شکسته می شود و پریدین جدا می شود. از محلول رقیق قلیا برای خنثی سازی محلول شستشو همانگونه که توضیح داده شد، استفاده می شود. در صد بسیار کم آب باقی مانده و در پریدن به شکل آزئوتروپ  از طریق برج خشک کن، جدا می شود و پریدین مجدداً در فرآیند استفاده می شود.

...

دانلود تحقیق پلی کربنات ترمو پلاستیک آروماتیک بر پایه بیس فنول A

  • Mehrdad