سیستم دانلود فایل های دیجیتال

سرو، سایت هر آنچه به دنبالش هستید.

سیستم دانلود فایل های دیجیتال

سرو، سایت هر آنچه به دنبالش هستید.

سیستم دانلود فایل های دیجیتال

این وبلاگ به منظور دسترسی آسان کاربران دانشگاهی و عمومی در جهت یافتن انواع متنوع از فایل های دیجیتال طراحی شده است. این مهم با سایت های و فروشگا های معتبر فروش و دانلود فایل های دیجیتال همکاری دارد. از جمله این سایت ها می توان به :
forush.cero.ir
forush.etl24.com

بایگانی
آخرین نظرات

پایان نامه شناسائی عوامل و شرایط موثر برای احراز پست مدیریت، مدیران واحدهای آموزشی

پایان نامه شناسائی عوامل و شرایط موثر برای احراز پست مدیریت، مدیران واحدهای آموزشی

دانلود پایان نامه شناسائی عوامل و شرایط موثر برای احراز پست مدیریت، مدیران واحدهای آموزشی

پایان نامه شناسائی عوامل و شرایط موثر برای احراز پست مدیریت، مدیران واحدهای آموزشی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 362 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 125

شناسائی عوامل و شرایط موثر برای احراز پست مدیریت، مدیران واحدهای آموزشی

بخشهایی از متن و فهرست:

1-1 مقدمه :

      مدیریت یکی از مهمترین فعالیتهای انسان است. سابقه تئوریک مدیریت هرچند از لحاظ زمانی به حدود 1900  می رسد ولی بی شک از زمانی که انسان گروه را ساخت و جامعه اولیه را بنیاد نهاد و نیز از آن هنگام که به شکار و در غار زیستن پرداخت و برای مشکلاتش چاره جویی کرد، در عمل مدیریت نیز پدیدار شد. حتی این مفهوم در فرهنگ قرآنی نیز مطرح است زیرا خداوند بارها خودش را مُدَبِّرُ الامور دانسته است، مانند : (( اِنَّ رَبَّکُمُ اللهُ الَذی خَلَقَ السَّمواتِ و الاَرضَ فی سِتَّهِ اَیّام ثُمَّ استَوی عَلَی العَرشِ یُدَبِّرُ الاَمرَ ))[1] که اوج تدبیر خود را در آفرینش انسان می داند و به خود آفرین می گوید.

      در عصر حاضر مدیریت را به عنوان یکی از شاخص های مهم تمدن معاصر و از جمله عوامل رشد توسعه اجتماعی و فرهنگ جوامع کنونی بحساب می آورند. توسعه هر جامعه ای مستلزم توسعه در نظام آموزش و پرورش آن جامعه است. شناسائی عوامل مؤثر در بهبود کار این نظام پیدا کردن نقاط ضعف آن و ایجاد تغییرات مفید با توجه به نیازهای جامعه از ضروریات است. برخی از صاحبنظران دنیای امروز را دنیای مدیران آگاه می دانند و علم مدیریت را در شمار یکی از پیچیده ترین رشته های علوم انسانی به حساب می آورند. زیرا به کمک مدیران توانمند و آگاه به اصول نظریه ها و سبک های مدیریت و افزایش مهارتهای انسانی، اوراکی و فنی می توان چهره سازمانها را دگرگون ساخت. از بین مدیریتها، مدیریت آموزشی از دشوارترین، پر اهمیت ترین و حساس ترین انواع مدیریت در سازمانهای عمومی و دولتی است. در واحدهای آموزشی به لحاظ اهداف پیچیده و بسیار گسترده ، فعالیتهای متعدد و متنوع و روشهای اجرایی گوناگون ، مدیریت و رهبری آموزشی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

      مدیریت آموزشی در مدارس، مرکز ثقل فعالیتهای گوناگون قرار گرفته و به عنوان منبع انرژی روانی ، شرایط مساعد انگیزشی را برای عوامل آموزشی و پرورشی مدرسه، عوامل اداری و اجرایی و از همه مهمتر فراگیران هموار سازد.

      ماندگاری و بقا، رشد و پویایی واحدهای آموزشی در عصر انفجار اطلاعات و انفجار جمعیت اتکال به محوریتی توانا و دانا دارد، رهیافت به کمال و تعالی با رهبری و هدایت سکانداران شایسته صورت خواهد گرفت.

 

2-1 بیان مسأله

      انتخاب و انتصاب مدیران واحدهای آموزشی با توجه به نقش حساس و تحول آفرینی که آنان بر عهده دارند،از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در واقع توفیق نظام آموزشی به تدبیر و دور اندیشی مدیران به عنوان رهبران آموزشی بستگی دارد. البته مساله انتخاب و انتصاب مدیران بر اساس ملاک ها و شایستگی ها، موضوع جدیدی نیست و بدون تردید در طول تاریخ آموزش و پرورش همواره یکی از دلمشغولی های متولیان امر گزینش و انتخاب افراد صاحب صلاحیت بوده و سعی در بکارگیری شایستگان در این سمت بوده است و پیمایش پیشینه 91 ساله[2] آن، آسیب شناسی،           جمع آوری نظرات صاحبنظران دانشگاهی، مطالعات تطبیقی آموزش و پرورش کشورهای پیشرو در این پژوهش نشان از عنایت و توجه و دغدغه آمیز و حساسیت فوق العاده به آن در طول این سالیان بوده است. از طرفی نیز نبود ابزاری که بتوان براساس آن با حداقل خطا به تصمیم گیری در این مهم پرداخت از نگرانیهای مسئولین می باشد.


[1] - سورة‌ یونس آیة سوم.

[2] - وزارت آموزش و پرورش، تاریخچه انتخاب و انتصاب مدیران آموزشی از سال 1290 هـ. ش ، تا سال 1382 هـ. ش، معاونت برنامه‌ریزی و منابع انسانی، دفتر بهبود کیفیت و راهبری استانداردها، 1382.

...

2-2- ادبیات نظری

1-2-2 جایگاه مدیریت:

اهداف هر سازمان فلسفه وجودی آن سازمان محسوب می شود. به منظور تحقق هدفها نیاز به یک تلاش گروهی است. پیچیدگی کار جمعی است که مدیریت نظام گونه را بوجود آورده است. اثر بخشی و کارآیی به عنوان دو هدف مهم در همه سازمانها نیازمند تدابیری است که مدیران آنها را اتخاذ می نمایند از طرفی محدودیت منابع و تغییرات محیطی در عرصه های داخلی وخارجی اهمیت مدیریت را بیش از پیش مشخص می نماید.

مدیریت در بسیاری از کشور های درحال توسعه حائز اهمیت شایانی است. بررسی کارشناسان توسعه اقتصادی نشان داده است که فراهم نمودن تکنولوژی و پول،به تنهای توسعه و رشد را پدید نمی آورد .تا زمانی که نیاموزیم چگونه می توان از منابع انسانی به درستی استفاده کرد و آنها رامدیریت نمود، تکنولوژی و تبعات آن بیهوده و گاه

دست و پاگیر است.

عده ای معتقدند مدیریت با فرد متولد می شود، رفتار مدیران ذاتی است و قابل آموزش نیست. در مقابل عده ای معتقدند، مدیریت اصولی دارد وبرپایه این اصول می توان علم و دانش مدیریت را نیز، تشریح کرد.این اصول و فنون در موقعیتی مشابه،کاربردی های مشابه دارند، لزا اکتسابی و قابل آموزش دهی و آموزش گیری هستند. بطور کلی می توان گفت مدیریت حرفه است، چون مدیران موفق مهارتهای مورد نیاز که قابلیت آموزش را دارند ،در کار خود بنحو مطلوبی مورد استفاده قرار می دهند.

 

مقدمه:

مدیریت آموزشی از دشوارترین، پراهمیت ترین و حساسترین انواع مدیریت در سازمانهای عمومی ودولتی است. در واحدهای آموزشی به لحاظ اهداف پیچیده وبسیار گسترده فعالیت های متعدد ومتنوع و روش های اجرایی گوناگون مدیریت ورهبری آموزشی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

مدیریت آموزشی در مدارس، مرکز ثقل فعالیت های گوناگون قرارگرفته و به عنوان منبع انرژی روانی، شرایط مساعد انگیزشی را برای عوامل آموزشی و پرورشی مدرسه،عوامل اداری واجرایی واز همه مهمتر فراگیران هموار سازد.

ماندگاری و بقاء ،رشد و پویایی واحد های آموزشی در عصر انفجار اطلاعات وانفجار جمعیت اتکاء به محوریتی دانا و توانا دارد. رهیافت به کمال وتعالی با مدیریت و هدایت سکانداران شایسته صورت خواهد گرفت.

عسگریان[1] در کتاب جامعه شناسی آموزش و پرورشی می گوید:

((سازمانی که از مدیریت شایسته تری برخوردار باشد، بهتر می تواند هدف خود را برآورده سازد، زیرا امکانات برنامه ریزی صحیح تری را ایجاد خواهد نمود))

روش های نوین وکار آمد مدیریت را داشته باشند،به گفته کیمبل وایلز[2]؛

وظیفه اساسی مدیر آموزشی عبارت است از بهتر ساختن وضع کودکان. اگرکسی که درمقام رهبری آموزشی انجام وظیفه می کند نتواند در بهبود و کیفیت آموزشی موًثر واقع گردد، وجود او در این مقام قابل دفاع وتوجیه نیست.

انتخاب و انتصاب مدیران آموزشی با توجه به نقش حساس و تحول آفرینی که آنان بر عهده دارند. از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در واقع توفیق نظام آموزشی به تدبیرو دور اندیشی مدیران به عنوان رهبران آموزشی بستگی دارد. البته مساً له انتخاب و انتصاب و شرایط احراز مدیران براساس ملاکها و شایستگی ها موضوع جدیدی نیست

 


[1] - مصطفی عسگریان، جامعه شناسی آموزش و پرورش، تهران، انتشارات طوس، 1368، ص107.

[2] - کیمبل وایلز، مدیریت و رهبری آموزشی، ترجمه محمد علی طوسی، تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی، 1370، ص8.

...

=============================

فصل اول

کلیات تحقیق

فصل دوم

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق

فصل سوم

نتیجه‌گیری و پیشنهادات

================================

فصل دوم : ادبیات تحقیق

 

مقدمه: 

مدیریت آموزشی از دشوارترین، پراهمیت ترین و حساسترین انواع مدیریت در سازمانهای عمومی ودولتی است. در واحدهای آموزشی به لحاظ اهداف پیچیده وبسیار گسترده فعالیت های متعدد ومتنوع و روش های اجرایی گوناگون مدیریت ورهبری آموزشی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

مدیریت آموزشی در مدارس، مرکز ثقل فعالیت های گوناگون قرارگرفته و به عنوان منبع انرژی روانی، شرایط مساعد انگیزشی را برای عوامل آموزشی و پرورشی مدرسه،عوامل اداری واجرایی واز همه مهمتر فراگیران هموار سازد.

ماندگاری و بقاء ،رشد و پویایی واحد های آموزشی در عصر انفجار اطلاعات وانفجار جمعیت اتکاء به محوریتی دانا و توانا دارد. رهیافت به کمال وتعالی با مدیریت و هدایت سکانداران شایسته صورت خواهد گرفت.

عسگریان[1] در کتاب جامعه شناسی آموزش و پرورشی می گوید:

((سازمانی که از مدیریت شایسته تری برخوردار باشد، بهتر می تواند هدف خود را برآورده سازد، زیرا امکانات برنامه ریزی صحیح تری را ایجاد خواهد نمود))

روش های نوین وکار آمد مدیریت را داشته باشند،به گفته کیمبل وایلز[2]؛

وظیفه اساسی مدیر آموزشی عبارت است از بهتر ساختن وضع کودکان. اگرکسی که درمقام رهبری آموزشی انجام وظیفه می کند نتواند در بهبود و کیفیت آموزشی موًثر واقع گردد، وجود او در این مقام قابل دفاع وتوجیه نیست.

انتخاب و انتصاب مدیران آموزشی با توجه به نقش حساس و تحول آفرینی که آنان بر عهده دارند. از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در واقع توفیق نظام آموزشی به تدبیرو دور اندیشی مدیران به عنوان رهبران آموزشی بستگی دارد. البته مساً له انتخاب و انتصاب و شرایط احراز مدیران براساس ملاکها و شایستگی ها موضوع جدیدی نیست

وبدون تردید در طول تاریخ آموزش وپرورش همواره یکی از دغدغه های اصلی متولیان این امر می باشد.

در مجموع مدیریت آموزشی شامل دانش و مهارتهای تخصصی است. امروزه در تمامی دنیای متمدن پذیرفته شده که چندین سال سابقه و تجربه معلمی، آماده سازی مناسبی برای احراز مدیریت یک مدرسه نیست.

در ادامه این فصل برای بررسی پیشینه تحقیق به دو بخش در نظر گرفته شده است:

2-2 بررسی و تحلیل مطالعات (ادبیات) نظری

3-2 بررسی و تحلیل مطالعات  میدانی ( پیشینه نظری)


[1] - مصطفی عسگریان، جامعه شناسی آموزش و پرورش، تهران، انتشارات طوس، 1368، ص107.

[2] - کیمبل وایلز، مدیریت و رهبری آموزشی، ترجمه محمد علی طوسی، تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی، 1370، ص8.

 

دانلود پایان نامه شناسائی عوامل و شرایط موثر برای احراز پست مدیریت، مدیران واحدهای آموزشی

  • Mehrdad

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی